Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu ders, modern Türk toplumunu sosyolojik bir anlayışla sunmayı amaçlamaktadır. Türk modernitesinin eleştirel bir okumasi ve tarihsel gelişiminin incelenmesi dersin ana konusudur. Okumalar ve sınıf tartışmaları, toplumsal, kültürel ve ekonomik dönüşümlere vurgu yapacaktır. Milliyetçilik, sanayileşme, sınıf, cinsiyet, din ve kültür gibi konuları ele alacağız.
Ayrıca, çok partili dönemi başlangıç alarak Türkiye’nin ekonomik ve sosyal tarihindeki bazı temaları da inceleyeceğiz. Ders, bu dönemin önemli tarihsel gelişmelerine genel bir bakış sunmayı ve sosyal bilimcilerin ve tarihçilerin bu gelişmeleri nasıl ele aldığını tartışmayı hedeflemektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Ders Programının İncelenmesi |
|
2) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk Ekonomisi |
|
3) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) |
Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) |
Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi |
Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) |
1960 Darbesi ve Yeniden Kuruluş |
Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset
William HALE, Turkish Politics and Military
|
7) |
Demokrat Parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
İthal ikameci sanayileşme deneyimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) |
İthal ikameci sanayileşme deneyimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
11) |
1970'lerindeki Siyasi ve Toplumsal Kargaşa |
Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri
Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
|
12) |
1980 darbesi ve askeri yönetim |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) |
Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) |
90'larda şiddet ve Kürt sorunu
Ödev teslimi |
Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. |
|
3) |
Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. |
|
4) |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. |
|
5) |
Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. |
|
6) |
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. |
|
8) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
9) |
İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
10) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |
|