BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2006 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim II Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, modern Türk toplumunu sosyolojik bir anlayışla sunmayı amaçlamaktadır. Türk modernitesinin eleştirel bir okumasi ve tarihsel gelişiminin incelenmesi dersin ana konusudur. Okumalar ve sınıf tartışmaları, toplumsal, kültürel ve ekonomik dönüşümlere vurgu yapacaktır. Milliyetçilik, sanayileşme, sınıf, cinsiyet, din ve kültür gibi konuları ele alacağız.

Ayrıca, çok partili dönemi başlangıç alarak Türkiye’nin ekonomik ve sosyal tarihindeki bazı temaları da inceleyeceğiz. Ders, bu dönemin önemli tarihsel gelişmelerine genel bir bakış sunmayı ve sosyal bilimcilerin ve tarihçilerin bu gelişmeleri nasıl ele aldığını tartışmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Modern Türk Toplumunu Anlamak
2) Tarihsel Bağlamı Eleştirel Bir Şekilde Analiz Etmek
3) Sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümlerle ilgili olarak sınıfların dinamiklerini İncelemek
4) Milliyetçilik, sanayileşme, sınıf, cinsiyet, din ve kültür arasındaki ilişkiyi Keşfetmek
5) Birçok meslek alanında işverenler tarafından oldukça değer verilen geniş bir yelpazede anahtar araştırma ve yorumlama becerileri geliştirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, çok partili hayatın başlangıcından günümüze kadar modern Türk toplumunun sosyolojik bir anlayışla analiz etmek için hazırlanmıştır. Türk modernitesi ve tarihsel gelişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek temel amaçtır. Bu maksatla seçilmiş okumalarla ve sınıfta yürütülecek tartışmalarla sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümler değerlendirilecektir. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma ve tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Ders Programının İncelenmesi
2) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk Ekonomisi
3) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
4) Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
5) Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey
6) 1960 Darbesi ve Yeniden Kuruluş Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset William HALE, Turkish Politics and Military
7) Demokrat Parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
8) Vize Sınavı
9) İthal ikameci sanayileşme deneyimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
10) İthal ikameci sanayileşme deneyimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
11) 1970'lerindeki Siyasi ve Toplumsal Kargaşa Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
12) 1980 darbesi ve askeri yönetim Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
13) Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
14) 90'larda şiddet ve Kürt sorunu Ödev teslimi Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.