SOC2006 Changes in Contemporary Turkish Society IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2006 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim II Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, çok partili hayata geçiş sonrası modern Türk toplumunun eleştirel bir değerlendirmesidir. Çok partili hayatın başladığı günden bu yana değişen sosyal dinamikler, iktisadi gelişme sorunları, siyasal düzen ve sınıf ilişkileri analiz edilecektir. Günümüz Türk toplumunun karşı karşıya kaldığı sorunların tanımlanması amaçlarımızdandır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyolojik kuramın modern Türk toplumuna nasıl baktığını tanımlamak
2) Modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek
3) Modern Türk toplumunda temel ayrışma başlıklarını değerlendirmek
4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin modern Türk toplumunu anlamada nasıl kullanılabileceğini göstermek
5) Modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları sosyoljik açıdan analiz etmek

Dersin İçeriği

Bu ders, çok partili hayatın başlangıcından günümüze kadar modern Türk toplumunun sosyolojik bir anlayışla analiz etmek için hazırlanmıştır. Türk modernitesi ve tarihsel gelişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek temel amaçtır. Bu maksatla seçilmiş okumalarla ve sınıfta yürütülecek tartışmalarla sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümler değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders içeriği
2) 2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002 Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
3) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
4) Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
5) Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Demokrat Parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
8) 1960 darbesi ve yenilenme Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset William HALE, Turkish Politics and Military
9) İthal ikameci sanayileşme deneyimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
10) 70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) 1980 darbesi ve askeri yönetim Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
13) Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
14) 90'larda şiddet ve Kürt sorunu Ödev teslimi Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.