Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders içeriği |
|
2) |
2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum |
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
|
3) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) |
Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) |
Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi |
Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Demokrat Parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
|
8) |
1960 darbesi ve yenilenme |
Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset
William HALE, Turkish Politics and Military
|
9) |
İthal ikameci sanayileşme deneyimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) |
70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm |
Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri
Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
|
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
1980 darbesi ve askeri yönetim |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) |
Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) |
90'larda şiddet ve Kürt sorunu
Ödev teslimi |
Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|