Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders içeriği |
|
2) |
2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum |
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
|
3) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) |
Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) |
Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi |
Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Demokrat Parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
|
8) |
1960 darbesi ve yenilenme |
Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset
William HALE, Turkish Politics and Military
|
9) |
İthal ikameci sanayileşme deneyimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) |
70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm |
Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri
Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
|
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
1980 darbesi ve askeri yönetim |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) |
Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) |
90'larda şiddet ve Kürt sorunu
Ödev teslimi |
Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|