GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC2006 | Çağdaş Türk Toplumunda Değişim II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders, modern Türk toplumunu sosyolojik bir anlayışla sunmayı amaçlamaktadır. Türk modernitesinin eleştirel bir okumasi ve tarihsel gelişiminin incelenmesi dersin ana konusudur. Okumalar ve sınıf tartışmaları, toplumsal, kültürel ve ekonomik dönüşümlere vurgu yapacaktır. Milliyetçilik, sanayileşme, sınıf, cinsiyet, din ve kültür gibi konuları ele alacağız. Ayrıca, çok partili dönemi başlangıç alarak Türkiye’nin ekonomik ve sosyal tarihindeki bazı temaları da inceleyeceğiz. Ders, bu dönemin önemli tarihsel gelişmelerine genel bir bakış sunmayı ve sosyal bilimcilerin ve tarihçilerin bu gelişmeleri nasıl ele aldığını tartışmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Modern Türk Toplumunu Anlamak 2) Tarihsel Bağlamı Eleştirel Bir Şekilde Analiz Etmek 3) Sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümlerle ilgili olarak sınıfların dinamiklerini İncelemek 4) Milliyetçilik, sanayileşme, sınıf, cinsiyet, din ve kültür arasındaki ilişkiyi Keşfetmek 5) Birçok meslek alanında işverenler tarafından oldukça değer verilen geniş bir yelpazede anahtar araştırma ve yorumlama becerileri geliştirmek |
Bu ders, çok partili hayatın başlangıcından günümüze kadar modern Türk toplumunun sosyolojik bir anlayışla analiz etmek için hazırlanmıştır. Türk modernitesi ve tarihsel gelişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek temel amaçtır. Bu maksatla seçilmiş okumalarla ve sınıfta yürütülecek tartışmalarla sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümler değerlendirilecektir. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: Ders Programının İncelenmesi | |
2) | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk Ekonomisi | |
3) | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) | Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) | Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi | Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) | 1960 Darbesi ve Yeniden Kuruluş | Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset William HALE, Turkish Politics and Military |
7) | Demokrat Parti dönemi | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi |
8) | Vize Sınavı | |
9) | İthal ikameci sanayileşme deneyimi | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) | İthal ikameci sanayileşme deneyimi | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
11) | 1970'lerindeki Siyasi ve Toplumsal Kargaşa | Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri Tanel DEMİREL, Adalet Partisi |
12) | 1980 darbesi ve askeri yönetim | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) | Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) | 90'larda şiddet ve Kürt sorunu Ödev teslimi | Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
Ders Notları / Kitaplar: | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |