AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC2006 | Çağdaş Türk Toplumunda Değişim II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders, çok partili hayata geçiş sonrası modern Türk toplumunun eleştirel bir değerlendirmesidir. Çok partili hayatın başladığı günden bu yana değişen sosyal dinamikler, iktisadi gelişme sorunları, siyasal düzen ve sınıf ilişkileri analiz edilecektir. Günümüz Türk toplumunun karşı karşıya kaldığı sorunların tanımlanması amaçlarımızdandır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sosyolojik kuramın modern Türk toplumuna nasıl baktığını tanımlamak 2) Modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek 3) Modern Türk toplumunda temel ayrışma başlıklarını değerlendirmek 4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin modern Türk toplumunu anlamada nasıl kullanılabileceğini göstermek 5) Modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları sosyoljik açıdan analiz etmek |
Bu ders, çok partili hayatın başlangıcından günümüze kadar modern Türk toplumunun sosyolojik bir anlayışla analiz etmek için hazırlanmıştır. Türk modernitesi ve tarihsel gelişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek temel amaçtır. Bu maksatla seçilmiş okumalarla ve sınıfta yürütülecek tartışmalarla sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümler değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve ders içeriği | |
2) | 2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum | Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002 Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century |
3) | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) | Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) | Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi | Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) | Konu tekrarı ve ara sınav | |
7) | Demokrat Parti dönemi | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi |
8) | 1960 darbesi ve yenilenme | Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset William HALE, Turkish Politics and Military |
9) | İthal ikameci sanayileşme deneyimi | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) | 70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm | Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri Tanel DEMİREL, Adalet Partisi |
11) | Konu tekrarı ve ara sınav | |
12) | 1980 darbesi ve askeri yönetim | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) | Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik | Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) | 90'larda şiddet ve Kürt sorunu Ödev teslimi | Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
Ders Notları / Kitaplar: | Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |