PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5164 Çok Uluslu Şirket Stratejileri Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MERVE KOÇOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Çokuluslu Şirketler, yurt dışında faaliyet göstermek için gerekli mali ve ekonomik faktörler, çok uluslu şirketlerin yapıları ve stratejileri, dünya ekonomisine Çokuluslu şirketlerin katkısı, ödemeler dengesine etkileri, ve çokuluslu şirketin maliyet fayda analizi hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çok uluslu şirketlerin anlamı, doğası ve evrelerini açıklayabilecektir.
Çok uluslu şirketlerin ve doğrudan yabancı yatırımların dünya ve ülke ekonomisine katkısı ve ödemeler dengesine etkisini anlatabilecektir.
Çok uluslu şirketlerin maliyetfayda analizini yapabilecektir.
Yurt dışında yatırım yapmayı gerektiren nedenleri tanımlayabilecektir.
Yurt dışı yatırım olanaklarını analiz edebilecektir.
Doğrudan yabancı yatırımın teorilerini ve temel ilkelerini tanımlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Yurtdışına açılma kararlarında etkili olan ekonomik ve finansal faktörler, çok uluslu şirketlerin yapıları ve yabancı ülkeye giriş stratejileri, ticaret ve ödemeler dengesine etkilerinin analizi, çok uluslu şirketlerin gelişmekte olan ülke ekonomilerine maliyet ve faydaları ağırlıklı olarak kapsanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çok uluslu şirketlerin yapısı ve kapsamı
2) Doğrudan Yabancı Yatırımın yapısı ve kapsamı
3) Çokuluslu şirketler ve doğrudan yabancı yatırımın tanımı ve gelişimi
4) Doğrudan Yabancı Yatırım Teorileri
5) Doğrudan Yabancı Yatırımın direk maliyetleri ve faydaları
6) Dışarıda yatırım yapma nedenleriHammadde, transfer edilemeyen bilgi, yasal düzenlemeden kaçınma, ürün esnekliğiİhracatLisans anlaşması
7) Dışarıya açılmanın nedenleriYeni kuruluş, genişleme ve lisansMülkiyet modelleriOrtak teşebbüs Stratejik ortaklıkBirleşme ve devralmalar
8) Ara Sınav
9) Tekelci ve oligopol yaklaşımlar
10) İş akitiviteleri
11) Çokuluslu Şirketlerin Ödemeler Dengesi etkisi ve Sermaye akımı etkisi
12) Çokuluslu Şirketlerin Ödemeler Dengesi etkisi Ticaret etkisi
13) Dönem Projesi Sunumu
14) Dönem Projesi Sunumu
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunum notları, güncel haberler
Diğer Kaynaklar: Ulusal ve uluslararası yayın yapan gazetelerin haberleri, ekonomik ve finansal veri tabanları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.