STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5162 Küresel İşletme Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ
Dr. YILDIRAY ÖRNEKLİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı küresel işletmelerin, yurt dışında faaliyet göstermek için gerekli mali ve ekonomik faktörleri, yapıları ve stratejileri, dünya ekonomisine katkısı, ödemeler dengesine etkileri, ve çokuluslu şirketin maliyet fayda analizi hakkında bilgi sağlamalarına yardımcı olmaktır. Yurtdışına açılma kararlarında etkili olan ekonomik ve finansal faktörler, küresel işletmelerin yapıları ve yabancı ülkeye giriş stratejileri, ticaret ve ödemeler dengesine etkilerinin analizi ve gelişmekte olan ülke ekonomilerine maliyet ve faydaları ağırlıklı olarak kapsanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersin sonunda öğrenci; ders ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.

II. Bu dersin sonunda öğrenci; dersin içerdiği konular ve işletme kararlarına etkisini yorumlayabilecektir.
III. Bu dersin sonunda öğrenci; küresel işletmelerin anlamı, doğası ve evrelerini açıklayabilecektir.
IV. Bu dersin sonunda öğrenci; küresel işletmelerin ve doğrudan yabancı yatırımların dünya ve ülke ekonomisine katkısı ve ödemeler dengesine etkisini anlatabilecektir.
V. Bu dersin sonunda öğrenci; Yurt dışında yatırım yapmayı gerektiren nedenleri tanımlayabilecektir. Yurt dışı yatırım olanaklarını analiz edebilecektir.
VI. Bu dersin sonunda öğrenci; Doğrudan yabancı yatırımın teorilerini ve temel ilkelerini tanımlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Küresel İşletmeler ile ilgili temel kavramlar
Küresel işletmeciliğin yerel ve bölgesel işletmecilik ile karşılaştırılması
Küresel İşletmelerin oyuncuları
Pazarların küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması
Pazar küreselleşmesinin boyutları
Uluslararası ticaret ve yatırım teorileri
Küresel işletmecilikte yakın çevre ve genel çevre unsurları
Bölgesel ekonomik entegrasyonlar (EFTA, NAFTA, ASEAN vb.)
Gelişmekte olan uluslararası pazarlar
Küresel çevre için strateji ve fırsatların değerlendirilmesi
Uluslararası pazarlara girmek ve faaliyette bulunmak
Küresel işletmelerde insan kaynakları yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel İşletmeler ile ilgili temel kavramlar
2) Küresel işletmeciliğin yerel ve bölgesel işletmecilik ile karşılaştırılması
3) Küresel İşletmelerin oyuncuları
4) Pazarların küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması
5) Pazar küreselleşmesinin boyutları
6) Uluslararası ticaret ve yatırım teorileri
7) Vize Sınavı
8) Küresel işletmecilikte yakın çevre ve genel çevre unsurları
9) Bölgesel ekonomik entegrasyonlar (EFTA, NAFTA, ASEAN vb.)
10) Gelişmekte olan uluslararası pazarlar
11) Küresel çevre için strateji ve fırsatların değerlendirilmesi
12) Uluslararası pazarlara girmek ve faaliyette bulunmak
13) Küresel işletmelerde insan kaynakları yönetimi
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulusal ve uluslararası yayın yapan gazetelerin haberleri, ekonomik ve finansal veri tabanları
Diğer Kaynaklar: Cavusgil, Knight, Reisenberger, International Business: Strategy, Management, and the New Realities, Pearson International Edition, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
0) 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir.
0) 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir.
1) Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır.
2) Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar.
3) Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler.
4) Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır.
5) Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır.
6) Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır.
7) Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak
8) Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek