HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3091 | Hastalıklarda Beslenme | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Dersin Amacı: | Yetişkin bireylerde yaygın olarak görülen hastalıkların bilinmesini ve hastalıklara özgü diyet ilkelerinin kavranmasını, diyet programlarının oluşturulmasını ve diyet programlarını oluşturmada pratik yapılmasını amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Obezitenin tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. Kalp-damar hastalıklarının ve Hipertansiyonun tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. Yeme bozukluklarının tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. Diabetes Mellitus ve Reaktif hipogliseminin tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. Gastrointestinal sistem hastalıklarının tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. İskelet sistemi hastalıklarının tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. Karaciğer- pankreas-safra kesesi hastalıkları ve alkol bağımlılığının tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. Enfeksiyon ve İnflamasyonun tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, bulgularını ve beslenme tedavisini kavrar. |
Obezite, Kalp-Damar hastalıkları, Hipertansiyon, Yeme bozuklukları, Diabetes Mellitus, Reaktif hipoglisemi, Gastrointestinal sistem hastalıkları, İskelet sistemi hastalıkları, Karaciğer-Pankreas-Safra kesesi hastalıkları ve Enfeksiyon hastalıklarının tanımını, etiyolojisini, komplikasyonlarını, semptomlarını ve medikal beslenme tedavisini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Obezite ve Beslenme | |
2) | Obezite ve Beslenme | |
3) | Obezite ve Beslenme | |
4) | Kardiyovasküler Hastalıklar, Hipertansiyon ve Beslenme | |
5) | Kardiyovasküler Hastalıklar, Hipertansiyon ve Beslenme | |
6) | Anoreksiya Nervoza Bulimia Nervoza ve Beslenme | |
7) | Diyabet Mellitus ve Beslenme | |
8) | Ara Sınav - Diyabet Mellitus ve Beslenme | |
9) | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Beslenme | |
10) | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Beslenme | |
11) | Kemik Eklem Hastalıkları ve Beslenme | |
12) | Karaciğer Hastalıkları ve Beslenme | |
13) | Alkolizm - Safra Yolu - Pankreas Hastalıkları ve Beslenme | |
14) | Bağışıklık ve Beslenme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi,Ankara,2002. -International Journals of Nutrition and Dietetics (European J Clin Nutr, JADA, Am J Clin. Nutr, etc.) and books |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |