HEMŞİRELİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3085 Müzik ve Dansla Eğitim Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT
Dersin Amacı: "Hareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi,
vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket
tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını, müziğin sağlık ve hastalık durumlarıyla ilişkisini öğretmektir."

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Müzik ve dansın tarihsel gelişimini tanımlar
Doğru nefes alma tekniklerini uygular
Dengenin hareket kalitesine etkisini tanımlar
Dans terapinin vücuda etkisini açıklar
Müzik terapinin vücuda etkisini açıklar
Hastayla iletişimde ritim ve dansı doğru kullanımını kavrar

Dersin İçeriği

"Müzik ve dansın tarihsel gelişimi, doğru nefes teknikleri, müziğin beyin fizyolojisine etkileri konularını içerir
"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "1- Maria Elena garcia, Marcia Plevin, Patrizia Macagno, Yaratıcı hareket ve Dans, istanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çeviri Zeynep Çatay, 2018
2- Kamile perçin Akgül, İletişim Dans ve Beden Dili, Cinius yayınları, 2014.
3- Nihan Altan Sarıkaya, Cemile Hürrem Ayhan, Özge Sukut, Farklı Gruplarda Dans ve Hareket Terapisinin Kullanımı ve Etkileri, GOP. Taksim Eğitim Araştırma Hastanesi Dergisi, 2017, 3, 1-5 4-Arzu Çalık, Müzik ve Terapi, MSN Yayınevi, 2017 5- Kenneth E. Brucia, Müzik Terapiyi tanımlamak, 2016, Nobel yaşam 6- Altınölçek, H., Müzikle Tedavi, Müzikle İletişimin Terapide kullanımı, 2013, Kitapevi yayınları"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek.
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek.
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.