Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ontolojik açıdan bilginin zorunluluğu, bilginin amacı ve bilginin tarihi
|
|
2) |
İnsani bilginin kaynakları
|
|
3) |
Bilgi türleri
|
|
4) |
Bilgide doğruluk sorunu
|
|
5) |
Batılı bilginin ontolojik temelleri ve temel bilgi kuramları
|
|
6) |
Batılı bilginin gelişim tarihi: bilimsel bilginin doğuşu ve gelişimi
|
|
7) |
Bilimsel bilginin kriteri, tanımı, konusu, amacı ve özellikleri.
|
|
8) |
Ara Sınav - Bilimsel bilginin kriteri, tanımı, konusu, amacı ve özellikleri
|
|
9) |
Sosyal bilimlerde temel yaklaşımlar: Pozitivist bilim anlayışı, temel kabulleri, yöntemi ve teknikleri
|
|
10) |
Pozitivist bilim anlayışına bağlı yaklaşımlar
|
|
11) |
Pozitivizme yönelik eleştiriler
|
|
12) |
Yorumcu bilim anlayışı, temel kabulleri, yöntem ve teknikleri
|
|
13) |
Yorumcu bilim anlayışına bağlı temel yaklaşımlar ve yorumcu bilim anlayışına yönelik eleştiriler
|
|
14) |
Bütüncü bilim anlayışı, temel kabuller, yöntem ve araştırma teknikleri
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
J.E. McClellan III-H. Dorn (çev.H. Yalçın), Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, (Ankara:Arkadaş Yayın. 2006). Patricia Fara: Bilim Dört Bin Yıllık Bir Tarih, İstanbul: Metis, 2012. Clifford D. Conner Halkın Bilim Tarihi, Ankara: Tübitak, 2010. Cemal Yıldırım Bilim Tarihi İstanbul: Remzi Kitapevi, 2012. Thomas S. Kuhn Bilimsel Devrimlerin Yapısı, İstanbul: Kırmızı, 2008. Colin A. Ronan (trns. E. İhsanoğlu-F. Günergun), Bilim Tarihi (Dünya Kültürlerinde Bilim Tarihi ve Gelişimi), 2. ed. (Ankara: TÜBİTAK Yayın. 2003). George Basalla (trns. C. Soydemir), Teknolojinin Evrimi, 13th ed. (Ankara: TÜBİTAK Yayın. 2008).
|
Diğer Kaynaklar: |
J.E. McClellan III-H. Dorn (çev.H. Yalçın), Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, (Ankara:Arkadaş Yayın. 2006). Patricia Fara: Bilim Dört Bin Yıllık Bir Tarih, İstanbul: Metis, 2012. Clifford D. Conner Halkın Bilim Tarihi, Ankara: Tübitak, 2010. Cemal Yıldırım Bilim Tarihi İstanbul: Remzi Kitapevi, 2012. Thomas S. Kuhn Bilimsel Devrimlerin Yapısı, İstanbul: Kırmızı, 2008. Colin A. Ronan (trns. E. İhsanoğlu-F. Günergun), Bilim Tarihi (Dünya Kültürlerinde Bilim Tarihi ve Gelişimi), 2. ed. (Ankara: TÜBİTAK Yayın. 2003). George Basalla (trns. C. Soydemir), Teknolojinin Evrimi, 13th ed. (Ankara: TÜBİTAK Yayın. 2008).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
2 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
3 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
3 |
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
3 |