HEMŞİRELİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3084 Mucit Hemşireler/Sağlıkta İnovasyon Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Sağlık hizmetlerinde verimlilik ve kaliteyi artıracak, günün koşullarına en uygun hizmeti sunacak, hastaların/ müşterilerin değişen beklentilerini karşılayabilecek,başkalarının yaptıklarının aynısını tekrar etmeyecek ve fark yaratabilecek olan yanlızca yeni olanı düşünen değil düşünüleni hayata geçirebilecek bilgi,beceri ve tutuma sahip öğrenciler yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlıkta hizmet veya üretim yöntemini tanımlayabilecektir.
1.1. Sağlıkta Ticari gelir elde edecek süreçleri tanımlar.
1.2. . Sağlıkta inovasyona ait ihtiyaç analizini yapar
2. Sağlık alanında yeni veya iyileştirilmiş ürün geliştirebilecektir.
2.1. Alana ait objektif değerlendirmeler sonucu yenilik gerektiren ihtiyaçları listeler.
2.2. Çözüm için yeterli kanıt toplar ve yeni ürün ortaya çıkartır.

Dersin İçeriği

Değişim,Sağlıkta değişimin gereği,Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi, İnovasyon nedir,Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu,Kurum kültürü ve inovasyon Globelleşme ve inovasyon,Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon,İnvasyon liderliği Beynin etkin kullanımı,İnovasyon süreci,Fikir üretme ve patent alma süreci Bireysel öneri sistemi, Fikir üretme.....

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Değişim,Sağlıkta değişimin gereği
2) Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi
3) İnovasyon nedir ve neden gereklidir
4) Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu
5) Globelleşme ve inovasyon
6) Kurum kültürü ve inovasyon
7) Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon
8) Ara sınav
9) İNOVASYON Liderliği ve türleri
10) İnovasyon süreci
11) Fikir üretme ve patent alma süreci
12) Beynin etkin kullanımı ve Bireysel öneri sistemi
13) Benim de fikrim var
14) Benim de fikrim var

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1- Öğretim üyesi ders notlar
2- Kırımlı A,Mor inek nasıl büyüsün ,2015
3- Buzan T, Buzan B,. Zihin haritaları, 2015
4- _____İnsan 2030, Elma Basım Yayın ve İletişim Hizmetleri
5- Kırımlı A,Farklı olan kazanır: Farklılığınızı ölçebildiğiniz an ,Sistem yayıncılık,2000
6- Barker A, Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayın No:391,2002
7 - Argüden Y,Değişim Yönetimi,ARGE,2004"
Diğer Kaynaklar: "1- Öğretim üyesi ders notlar
2- Kırımlı A,Mor inek nasıl büyüsün ,2015
3- Buzan T, Buzan B,. Zihin haritaları, 2015
4- _____İnsan 2030, Elma Basım Yayın ve İletişim Hizmetleri
5- Kırımlı A,Farklı olan kazanır: Farklılığınızı ölçebildiğiniz an ,Sistem yayıncılık,2000
6- Barker A, Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayın No:391,2002
7 - Argüden Y,Değişim Yönetimi,ARGE,2004"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek.
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek.
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.