HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3087 | Ağrı Kontrolü | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HANDE SABANDÜZEN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere ağrı kültürünü, ağrı fizyopatolojisi, ağrı tipleri ve sınıflandırması, ağrının psikososyal boyutu, özel hasta gruplarında ağrı ve kontrolü, ağrı tedavisinde kullanılan farmakolojik olmayan yöntemler ve ağrı kontrolünde hemşirenin sorumlulukları konularında bilgi kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda ÖĞRENCİ: 1. Ağrı kültürünü bilir; 2. Ağrı fizyopatolojisini bilir; 3. Ağrı tipleri ve sınıflandırmasını bilir.; 4. Ağrının psikososyal boyutunu bilir; 5. Özel ağrı türlerini bilir; 6. Ağrıyı ölçme ve değerlendirmeyi bilir 7. Özel hasta gruplarında ağrı kontrolünü bilir; 8. Ağrı kontrolü/tedavisini bilir, uygular, sonuçlarını değerlendirir; |
Bu ders ağrı kültürünü, ağrı fizyopatolojisi, ağrı tipleri ve sınıflandırması, ağrının psikososyal boyutu, özel hasta gruplarında ağrı ve kontrolü, ağrı tedavisinde kullanılan farmakolojik olmayan yöntemler ve ağrı kontrolünde hemşirenin sorumlulukları konularında bilgileri içerir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, önemi, içerik konusunda bilgilendirme | |
2) | Ağrıya Giriş Ağrı epdemiyolojisi | |
3) | Ağrı kavramları Yaş, Cinsiyet, Kültür ve Ağrı Algısı | |
4) | Ağrı Fizyopatolojisi | |
5) | Ağrı Tipleri ve Sınıflandırılması | |
6) | Özel Ağrı Türleri Ağrının Psikososyal Boyutu | |
7) | Kontrol Edilemeyen Ağrının Hasta Sonuçlarına Etkisi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Ağrı Ölçümü ve Değerlendirmesi | |
10) | Ağrı Tedavi yöntemleri -Farmakolojik Yöntemler- | |
11) | Ağrı Tedavisinde Farmakolojik Olmayan Yöntemler | |
12) | Özel Hasta Gruplarında Ağrı Kontrolü | |
13) | Ağrı Kontrolünde Kanıta Dayalı Uygulamala | |
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Eti Aslan, F. (2014). Ağrı Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara • Bruckenthal, P., & Quinlan-Colwell, A. (2012). Compact Clinical Guide to Geriatric Pain Management : An Evidence-Based Approach for Nurses. Springer Publishing Company. • Management Association, I. (Ed.). (2020). Alternative Pain Management: Solutions for Avoiding Prescription Drug Overuse. IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-1680-5 • Merrick, J. (2017). Pain Management Yearbook 2016. Nova Science Publishers, Inc. • Vadivelu, N. (2011). Essentials of Pain Management. Springer Publishing Company. • Yvonne D’Arcy, M. A.-C. C. F. (2014). Compact Clinical Guide to Women’s Pain Management : An Evidence-Based Approach for Nurses. Springer Publishing Company. • Brook, P., Pickering,T. & Connell,J. (2011). Oxford Handbook of Pain Management. OUP Oxford. Diğer gerekli makaleler ve bilimsel içerikli yazılar It’slearning aracılığıyla sizlere ulaştırılacaktır. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 32 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 2 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 1 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 3 |