HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NTD1105 | Medikal Biyoloji ve Genetik | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı moleküler biyoloji ve genetiğin temel kavramlarını tanımlamak ve temel hücresel mekanizmaların tıptaki öneminin anlaşılması için temel oluşturmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar Ökaryotik ve prokaryotik hücreleri karşılaştırır Hücre farklılaşmasını ve epigenetik mekanizmaları açıklar Organellerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar Hücre zarını ve işlevini açıklar Hücre iskeleti filamanlarını ve klinik önemlerini tanımlar Hücre dışı matriks ve adezyon moleküllerini, hücre-hücre bağlantılarını ve klinik önemlerini açıklar Hücrenin sinyal iletim mekanizmalarını açıklar Hücre döngüsü, mitoz ve mayoz mekanizması ve klinik önemi açıklar Genetik materyali ve genetiğin temel kavramlarını açıklar DNA hasarını ve onarım mekanizmalarını açıklar Ortak genetik hastalıkları sayın ve altta yatan nedenleri açıklayın |
1) Hücre organizasyonu, prokaryot ve ökaryot hücreler 2) Hücre organelleri 3) Hücre iskeleti 4) Hücre membranı ve transport mekanizmaları 5) Hücrede sinyal iletimi 6) Ekstraselüler matrix ve adhezyon molekülleri 7) Hücre-hücre bağlantıları 8) Genetik materyal 9) DNA-RNA-protein 10) DNA hasar ve tamir mekanizmaları 11) Kalıtıma giriş ve mendel genetiği 12) Klasik mendel genetiğine aykırı kalıtım mekanizmaları 13) Sık görülen genetik hastalıklar-1 14) Sık görülen genetik hastalıklar-2 |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre organizasyonu, prokaryot ve ökaryot hücreler | |
2) | Hücre organelleri | |
3) | Hücre iskeleti | |
4) | Hücre membranı ve transport mekanizmaları | |
5) | Hücrede sinyal iletimi | |
6) | Ekstraselüler matrix ve adhezyon molekülleri | |
7) | Hücre-hücre bağlantıları | |
8) | Genetik materyal | |
9) | DNA-RNA-protein | |
10) | DNA hasar ve tamir mekanizmaları | |
11) | Kalıtıma giriş ve mendel genetiği | |
12) | Klasik mendel genetiğine aykırı kalıtım mekanizmaları | |
13) | Sık görülen genetik hastalıklar-1 | |
14) | Sık görülen genetik hastalıklar-2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Alberts B et al. Essential Cell Biology (2014). 4th edition. Garland Science. Nussbaum RL et al. Thompson&Thompson Genetics in Medicine (2007). 7th edition. Saunders/Elsevier. |
Diğer Kaynaklar: | Alberts B et al. Essential Cell Biology (2014). 4th edition. Garland Science. Nussbaum RL et al. Thompson&Thompson Genetics in Medicine (2007). 7th edition. Saunders/Elsevier. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |