Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilgisayarın, Bilgisayarla İlgili Kavramların ve Bilişim Sisteminin Tanımı ve Tarihçesi |
Ders notları |
2) |
Bir hukuk disiplini olarak bilişim hukukunun hukuk düzeni içindeki yeri, temel hukuk disiplinleriyle olan ilişkisinin, bilişim suçları kavramının, işlenme şekillerinin, tarihçesinin, düzenlenme yöntemlerinin ve karşılaştırmalı hukukta bilişim suçlarının açıklanması |
Ders notları |
3) |
Bilişim suçlarının Türk hukuk düzenindeki yeri ve 765 sayılı TCK’da yer alan bilişim suçlarının açıklanması ve eleştirisi |
Ders notları |
4) |
Yeni TCK hakkında genel açıklama yapılması, bu yasada yer alan bilişim suçlarının sistematiği, hukuka aykırı olarak bilişim sistemine girme ve sistemde kalma suçu |
Ders notları |
5) |
Bilişim sisteminin işleyişinin engellenmesi, bozulması, verilerin yok edilmesi veya değiştirilmesi suçu; bilişim sistemi aracılığıyla hukuka aykırı yarar sağlama suçu |
Ders notları |
6) |
Banka veya kredi kartlarının kötüye kullanılması suçu |
Ders notları |
7) |
Kişisel verilere karşı suçlar |
Ders notları |
8) |
Bilişim sistemi kullanılması yoluyla işlenen hırsızlık ve dolandırıcılık suçları |
Ders notları |
9) |
Bilişim sistemleriyle işlenen diğer suçlar |
Ders notları |
10) |
FSEK’de ve Elektronik İmza Kanunu’nda düzenlenen bilişim suçları |
Ders notları |
11) |
Bilişim suçları açısından ceza muhakemesi koruma tedbirleri, adli bilişim ve bu suçlarla mücadelede alınması gereken önlemler |
Ders notları |
12) |
Bilişim suçları açısından ceza muhakemesi koruma tedbirleri, adli bilişim ve bu suçlarla mücadelede alınması gereken önlemler |
Ders notları |
13) |
Bilişim suçlarının kriminoloji, ekonomik suçlar ve siber terörizm ile ilişkisi |
Ders notları |
14) |
Olması gereken hukuk açısından bilişim suçları |
Ders notları |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
4 |
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
5 |
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |