ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI1502 | Dijital Sanata Giriş | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Dijital sanat ve tasarım odaklı bu ders, dijital teknoloji ve belirli yazılımları, öğrencilerin çeşitli medya ve formatlarda yaratıcı projelerini hayata geçirebilmeleri için kullanacakları dijital iş akışı ve alışkanlıklar aracılığıyla tanıtmaktadır. Bu ders, görsel iletişim kavramlarının ve tekniklerinin öğrencilere tanıtılacağı bir dijital tasarım dersine uzanmaktadır. Dersin hedefleri arasında tasarım ilkelerinin anlaşılmasını sağlamak, dijital tasarım terminolojisi bilgisi kazandırmak, tasarım sürecine yönelik bir farkındalık oluşturmak, kavram geliştirme ve belirli dijital grafik tasarım araçlarının keşfi, yaratıcı çalışmaların yanı sıra bireysel ve grup eleştirilerinin yapılabileceği pozitif ve teşvik edici bir stüdyo ortamı kurmak bulunmaktadır. Bu dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımları, grup tartışmaları, bireysel eleştiriler ve yaratıcı dijital çalışmalar içerecektir. İşlerin zamanında tamamlanması, derse hazır bir şekilde gelinmesi, tartışmalara, eleştirilere ve diğer toplu katılım biçimlerine aktif olarak katılım, bu dersin başarısı için hayati önem taşımaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Kullanılan dijital teknolojilere aşinalık gösterir. 2. Teknik problemlere etkili çözümler bulur. 3. Estetik problemlere etkili teknik çözümler üretir. 4. Bilgisayar teknolojisi ve kültüründe yeterlilik kazanır. 5. Yaratıcı projelerde dijital sanat ve tasarım becerilerini sergiler. 6. Kavramları görselleştirir. 7. Görsel kelime dağarcığını ve tasarım terminolojisini zenginleştirir. 8. Tasarım sürecine yönelik bir farkındalık geliştirir. 9. Pozitif, motive edici ve ilham verici bir ekip üyesi karakteri oluşturur. 10. Çeşitli grafik tasarım araçları, medya ve bilgisayar teknolojileri kullanarak başarılı uygulama ve sunum teknikleri sergiler. |
Öğrencilere, tarayıcılar ve yazıcılar gibi donanımlar ile Photoshop, Illustrator ve After Effects gibi Adobe Creative Cloud yazılımlarını kullanarak dijital yaratıcı üretim süreçlerini tanıtmak. Her öğrencinin bireysel iş akışı, sınıf etkinlikleri, sunumlar ve dersler aracılığıyla geliştirilecektir. Dijital üretimde Yapay Zekâ’nın (AI) rolü de bu ders kapsamında incelenecektir. Öğrenciler, yaratıcı endüstrilerde AI’nın etkisini ve potansiyelini değerlendirmek için bir SWOT analizi (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar, Tehditler) yapacaklardır. Bu süreç, eleştirel düşünmeyi teşvik ederken AI’nın modern tasarım ve üretim iş akışlarındaki rolüne dair daha derin bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin Öğretme Yöntemleri: Uygulama, vaka çalışması, bireysel projeler, grup tartışmaları, eleştirel analiz, yazılım eğitimleri, sınıf içi etkinlikler, sunumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, ders planının genel bir özeti, ders içeriğinin gözden geçirilmesi ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması. | |
2) | Sanat ve iletişim için bilgisayar teknolojisi hakkında genel bir sunum. | Sınıf etkinliği: Bilgisayarlarla olan etkileşiminizi sunun. “Kendime Dijital Bir Mektup” |
3) | Hardware & Software | P1: Scanogram/scanography Show Me the Money |
4) | Bilgisayar Tabanlı Grafikler: Bitmap | P2: Photobash / Me, Myself, I in My Room |
5) | Sıkıştırma Formatları | P3: Cinemagraph: The Confessions Loop |
6) | Vektör Tabanlı Grafikler Piktogramlar Folklorik Semboller WC İşaretleri CW "Çember/Kare/Üçgen" | P4: Piktogramlar |
7) | work in progress | |
10) | Görsel ile Tipografi II “101 Problem” | P7: Kitap Kapağı Tasarımları |
11) | Video Kompozitleme | P8: Baskıdan Harekete |
12) | Hareketli Görsel Başlık Tasarımı sunumu | P9: Film Başlığı |
13) | work in progress | |
14) | Final Teslimi ve “Dijital Sanat Portfolyo” sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | "Digital Art" by Christiane Paul A comprehensive look at the history, techniques, and theory of digital art. |
Diğer Kaynaklar: | "Digital Art" by Christiane Paul A comprehensive look at the history, techniques, and theory of digital art. "Understanding Comics: The Invisible Art" by Scott McCloud, 1994. An insightful exploration of visual storytelling, applicable to digital art and design. "Interaction of Color" by Josef Albers A foundational book on color theory, useful for digital and traditional design. "The Elements of Graphic Design" by Alex W. White Covers the core principles of design with examples and case studies. "Graphic Design: The New Basics" by Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips A beautifully illustrated guide to the building blocks of graphic design. "Adobe Photoshop Classroom in a Book" by Andrew Faulkner and Conrad Chavez Official Adobe guide for mastering Photoshop. "Big Book of Design Ideas" by David E. Carter A collection of design inspiration across various disciplines. Aynsley, Jeremy. A Century of Graphic Design. Hong Kong: Barron’s, 2001 Bhaskaran, Lakshmi. Designs of the Times, Mies: Rotovision, 2005 Hollis, Richard. Graphic Design: A Concise History. Londra: Thames & Hudson, 1994. Livingston, Alan & Isabella. Encyclopaedia of Graphic Design and Designers. Londra: Thames & Hudson, 1994. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Projeler | 8 | % 80 |
Final | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 5 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 95 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Proje | 8 | 4 | 32 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | 3 |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | 4 |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | 2 |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | 1 |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | 4 |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | 1 |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | 1 |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | 5 |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 2 |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | 5 |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | 2 |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. | 1 |