REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2005 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim I Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Osmanlı-Türk modernleşmesinin bir analizi olarak tasarlanan bu derste fikirlerin serbest alışverişi için bir ortam yaratmak ve sorunları yeni bir gözle değerlendirebilmek amaçlamaktadır. Derse katılanların modern Türk toplumunun yüzyüze kaldığı sorunlara analizi temel amaçtır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1) Sosyolojik kuramın geç Osmanlı ve modern Türk toplumuna nasıl baktığını
değerlendirmek
2) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek
3) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumunda temel kavramsal ve araştırma konusu
olabilecek başlıkları tanımlamak
4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin geç Osmanlı ve modern Türk toplumunu anlamada
yapabileceği katkıları tanımlamak
5) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, Osmanlı devlet ve toplumun mirası ile ilgili olarak Türk toplumunun sosyolojik bir analizidir. Bu, Türk modernleşmesinin çeşitli yönlerini ayrıntılı bir analizi ve Osmanlı/Türk bağlamı çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Okumalar ve sınıfta yürütülecek tartışmalar geniş bir konu yelpazesini kapsayan sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri irdelemektedir. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemi siyaseti ve sosyolojisi, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakılarak değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve dersten beklentiler
2) Abdülhamid II dönemi Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's
3) Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey. Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
4) Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
5) Osmanlı Ekonomisi Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi William HALE, Turkish Politics and Military Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922 İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
8) 1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti Aykut KANSU, 1908 Devrimi. Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
9) CUP iktidarı Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
10) 1908 devriminden sonra ekonomi Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) Bağımsızlık ve Tek parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
13) Türk milli kimliğinin oluşturulması Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk?
14) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi Ödev teslimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2