Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve dersten beklentiler |
|
2) |
Abdülhamid II dönemi |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's |
3) |
Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I |
Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey.
Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
|
4) |
Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
|
5) |
Osmanlı Ekonomisi |
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire
Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
|
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi |
William HALE, Turkish Politics and Military
Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922
İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
|
8) |
1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti |
Aykut KANSU, 1908 Devrimi.
Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
|
9) |
CUP iktidarı |
Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi
Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
|
10) |
1908 devriminden sonra ekonomi |
Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 |
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
Bağımsızlık ve Tek parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
|
13) |
Türk milli kimliğinin oluşturulması |
Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk? |
14) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi
Ödev teslimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|