Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve dersten beklentiler |
|
2) |
Abdülhamid II dönemi |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's |
3) |
Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I |
Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey.
Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
|
4) |
Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
|
5) |
Osmanlı Ekonomisi |
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire
Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
|
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi |
William HALE, Turkish Politics and Military
Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922
İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
|
8) |
1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti |
Aykut KANSU, 1908 Devrimi.
Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
|
9) |
CUP iktidarı |
Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi
Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
|
10) |
1908 devriminden sonra ekonomi |
Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 |
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
Bağımsızlık ve Tek parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
|
13) |
Türk milli kimliğinin oluşturulması |
Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk? |
14) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi
Ödev teslimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |