SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC2003 | Sosyal Bilimlerde İstatistik Yöntetimi ve Bilgisayar Uygulamaları I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İLHAN ZEYNEP KARAKILIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders, iki derslik (SOC2003 ve SOC2004) araştırma yöntemleri - istatistik dizisinin ilk dersidir. Bu dersler aslında tüm lisans düzeyindeki sosyal bilimciler içindir ve öğrencilere Bu ders iki derslik (SOC2003 ve SOC2004) bir araştırma yöntemleri - istatistik dizisinin ilkidir. Bu dersler aslında tüm lisans düzeyindeki sosyal bilimciler içindir ve öğrencileri istatistiksel analiz yöntemleriyle tanıştırmayı ve alıştırmayı amaçlamaktadır. İlk ders olan SOC 2003, öncelikle sosyal bilim araştırmalarına kavramsal bir giriş niteliğindeydi, bu ders ise öncelikle nicel veri analizine odaklanacaktır. e and familiarize students with methods of statistical analysis. İlk ders olan SOC 2003 öncelikle sosyal bilim araştırmalarına kavramsal bir giriş niteliğindeydi, bu ders ise öncelikle nicel veri analizine odaklanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders sırasında öğrenciler ayrıca aşağıdakiler hakkında bilgi edineceklerdir -Sosyal bilimlerde nicel metodolojilerin rolü ve önemi - istatistiksel verileri okuma ve anlama - SPSS programını ve ortamını tanımak - i̇stati̇sti̇ği̇n arkasindaki̇ temel teori̇ler - tanımlayıcı istatistikler - olasılık dağılımları Bu dersin öğretim yöntemleri işbirlikli öğrenme, ders anlatımı, okuma, tartışma, proje ve bireysel öğrenme yöntemleridir. |
1.İstatistiğe Giriş 2.Sıklık Dağılımı 3.Merkez eğilimi 4.Veri değişkenliği 5.z skor 6.Olasılık ve örneklem Bu dersin öğretim yöntemleri işbirlikli öğrenme, ders anlatımı, okuma, tartışma, proje ve bireysel öğrenme yöntemleridir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Mills, C.W. (1959). “Appendix: On Intellectual Craftsmanship” in the Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press. Pp. 195-227. |
2) | Temeller | Neumann, W.L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Essex: Pearson. chp4 and chp 6 |
3) | Örneklem ve Ölçek | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge. Chp 1 |
4) | Örneklem ve Ölçek 2 | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge. chp 1 |
5) | SPSS'e Giriş ve veri görselleştirme | Quiz 1 Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge.Linneman, Chp. 2: The Art of Visual Storytelling: Creating Accurate Tables and Graphs |
6) | SPSS'e giriş ve veri görselleştirme | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge. Linneman, Chp. 2: The Art of Visual Storytelling: Creating Accurate Tables and Graphs |
7) | Tanımlayıcı İstatistikler 1 | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge. Chp.3 Summarizing Center and Diversity: Basic Descriptive Statistic |
8) | Tanımlayıcı İstatistikler 2 | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge. Chp.3 Summarizing Center and Diversity: Basic Descriptive Statistic |
9) | İstatistiksel Çıkarım Teorileri ve Hipotez Testi | Quiz 2 Reviewing course notes |
10) | İstatistiksel Çıkarım Teorileri ve Hipotez Testi 2 | Reviewing course notes |
11) | Tablolar ve Ki Kare Testi | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge Chp 4:Using Sample Crosstabs to Talk About Populations: The Chi-square Test |
12) | Tablolar ve Ki Kare Testi 2 | Linneman, T.J. (2014). Social Statistics, Managing Data, Conducting Analyses, Presenting Results. New York: Routledge Chp 4:Using Sample Crosstabs to Talk About Populations: The Chi-square Test |
13) | İnceleme ve Tartışma 1 | Quiz 3 |
14) | İnceleme ve Tartışma 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Agresti, A., and B. Finlay. Statistical Methods for the Social Sciences. Pearson International Edition. 4th Ed. New Jersey: Pearson, 2009. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 45 |
Ödev | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 3 | 10 | 30 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 1 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 4 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 3 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 3 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | 4 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 2 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 2 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 1 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 4 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 4 |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek | 2 |