Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri.
Uygulama:
Adobe Illustrator menü ve araç kutusu.
Çizim araçları, nesne ve nesne özellikleri
(Illustrator'da basit geometrik alanların çizimi) |
|
2) |
Görsel iletişim ve yazı. Anlam ve algı ölçütleri. Görsel iletişim ve yeniden hatırlama ilişkisi.
Uygulama:
Adobe Illustrator'de çizim.
(Geometrik nesnelerden ve silüetten kompozisyon yaratma) |
|
3) |
Görsel iletişim tasarımı ve renk.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Southpark karakteri çizimi)
1. Ödev için teslim tarihi (Sokaklarda ki temel tasarım elemanları) |
|
4) |
Görsel algı ve Gestalt teorisi prensipleri. Figür-Arkaplan, denge, görüntünün özellikleri ve öğelerin sembolize formlarının ve anlamlarının uygunluk ilkesi arasındaki ilişkileri.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Soutpark karakteri çizimi) |
|
5) |
Gestalt teorisi ve kompozisyon. Algısal gruplama, benzer görüntüler, farklı görüntüler ve sembolize edilmesi.
Uygulama:
Yazı ve grafiklerle kompozisyon oluşturarak poster tasarımı. |
|
6) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
Uygulama:
Illustrator'de yazı ve görüntü, görüntü maskeleme fonksiyonu. |
|
7) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
2. Ödev teslim tarihi. (Sokaklarda geometrik şekillerden oluşan kompozisyonlar) |
|
8) |
Adobe Photoshop: Arayüz ve araçları:
Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı.
(Görüntü manipülasyonu) |
|
9) |
Renk modelleri: HSL modeli, toplamsal ve çıkarımsal renk modelleri, renklerin sayısallaştırılması.
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu. |
|
10) |
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu.
3. Ödev için teslim zamanı. (Farklı sayfa tasarımı formatları) |
|
11) |
Adobe Photoshop: Komut ve efektler, renk düzeltme.
Uygulama:
Reklam ürünl örnekleri: Poster tasarımı |
|
12) |
Adobe Photoshop: Katman maskeleme ve renk harmanlama. (Siyah / Beyaz fotoğraf renklendirme)
Uygulama:
Reklam ürün örnekleri: Postere tasarımı |
|
13) |
3D nedir? Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları.
Adobe Photoshop: 3D tipografi, smart nesleri ve action fonksiyonu
Reklam ürün örnekleri: Broşür tasarımı. |
|
14) |
Uygulama: Basılı reklamcılık örnekleri:
4. Ödev için teslim tarihi. (Basılı reklam örnekleri) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|