Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri.
Uygulama:
Adobe Illustrator menü ve araç kutusu.
Çizim araçları, nesne ve nesne özellikleri
(Illustrator'da basit geometrik alanların çizimi) |
|
2) |
Görsel iletişim ve yazı. Anlam ve algı ölçütleri. Görsel iletişim ve yeniden hatırlama ilişkisi.
Uygulama:
Adobe Illustrator'de çizim.
(Geometrik nesnelerden ve silüetten kompozisyon yaratma) |
|
3) |
Görsel iletişim tasarımı ve renk.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Southpark karakteri çizimi)
1. Ödev için teslim tarihi (Sokaklarda ki temel tasarım elemanları) |
|
4) |
Görsel algı ve Gestalt teorisi prensipleri. Figür-Arkaplan, denge, görüntünün özellikleri ve öğelerin sembolize formlarının ve anlamlarının uygunluk ilkesi arasındaki ilişkileri.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Soutpark karakteri çizimi) |
|
5) |
Gestalt teorisi ve kompozisyon. Algısal gruplama, benzer görüntüler, farklı görüntüler ve sembolize edilmesi.
Uygulama:
Yazı ve grafiklerle kompozisyon oluşturarak poster tasarımı. |
|
6) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
Uygulama:
Illustrator'de yazı ve görüntü, görüntü maskeleme fonksiyonu. |
|
7) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
2. Ödev teslim tarihi. (Sokaklarda geometrik şekillerden oluşan kompozisyonlar) |
|
8) |
Adobe Photoshop: Arayüz ve araçları:
Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı.
(Görüntü manipülasyonu) |
|
9) |
Renk modelleri: HSL modeli, toplamsal ve çıkarımsal renk modelleri, renklerin sayısallaştırılması.
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu. |
|
10) |
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu.
3. Ödev için teslim zamanı. (Farklı sayfa tasarımı formatları) |
|
11) |
Adobe Photoshop: Komut ve efektler, renk düzeltme.
Uygulama:
Reklam ürünl örnekleri: Poster tasarımı |
|
12) |
Adobe Photoshop: Katman maskeleme ve renk harmanlama. (Siyah / Beyaz fotoğraf renklendirme)
Uygulama:
Reklam ürün örnekleri: Postere tasarımı |
|
13) |
3D nedir? Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları.
Adobe Photoshop: 3D tipografi, smart nesleri ve action fonksiyonu
Reklam ürün örnekleri: Broşür tasarımı. |
|
14) |
Uygulama: Basılı reklamcılık örnekleri:
4. Ödev için teslim tarihi. (Basılı reklam örnekleri) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |