BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1218 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders temel olarak bireylerin iklim değişikliği eğitimi ve sürdürülebilirlik konularında bilgi, tutum ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Etkili ve kaliteli iklim değişikliği eğitimi, günümüzün en acil sorunlarından biri olan iklim değişikliğiyle mücadele etmenin yollarından biri olarak kabul edilmektedir. Gelecek nesillerin iklim değişikliğine uyumunu ve direncini sağlamak için etkili iklim değişikliği eğitimi uygulayabilen, iklim okuryazarlığını teşvik eden ve sürdürülebilir yaşamı benimseyen gelecek nesiller yetiştirmeye ihtiyaç vardır. Bu ders kapsamında bireylerin iklim biliminin temel mekanizmaları konusunda bilgi düzeylerinin, insan kaynaklı iklim değişikliğine karşı sorumluluk duygularının ve iklim değişikliği eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İklim değişikliği ile ilgili temel kavramları açıklamak (örneğin, iklim, hava durumu, sera etkisi, vb.).
İklim değişikliğinin azaltılması ve adaptasyonu için sorumluluk almak.
Sürdürülebilirlik kavramını açıklar.
İklim değişikliğinin yerel ve küresel etkilerini açıklayabilecektir.
İklim değişikliği ve sürdürülebilirliği sosyal, ekonomik, ekolojik ve etik açılardan değerlendirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

İklim değişikliği eğitimi ve sürdürülebilirlik nedir?, İklim ve iklim değişikliğinin temelleri İklim değişikliğinin mekanizmaları, İklim ve iklim değişikliğinin temelleri İklim değişikliğinin mekanizmaları, İklim değişikliğinin küresel ve yerel etkileri: Çevre, toplum, kültür, ekonomi ve politika, İklim adaleti, Yerel bir sorun seçme (bir vaka), Sürdürülebilirliğe giriş ve BM Sürdürülebilirlik hedefleri, Risk azaltma: İklim değişikliğinin olumsuz etkileriyle başa çıkmak için çözümler bulmak, Seçilen yerel sorunların etkilerinin belirlenmesi (çevre, toplum, kültür, ekonomi ve siyaset), Karbon ayak izi ve küresel ekonominin karbonsuzlaştırılması, İklim değişikliği eğitimi ve sürdürülebilirlik için eğitim

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Vaka Çalışması
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-Okuma
-Simülasyon
-Bireysel Çalışma
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders müfredatı ve giriş
2) İklim değişikliği eğitimi nedir ve sürdürülebilirlik?
3) İklim ve iklim değişikliğinin temelleri İklim değişikliği mekanizmaları
4) İklim ve iklim değişikliğinin temelleri İklim değişikliği mekanizmaları
5) İklim değişikliğinin küresel ve yerel etkileri: Çevre, toplum, kültür, ekonomi ve siyaset
6) Vaka değerlendirmesi İklim adaleti Yerel bir sorun (bir vaka) seçme
7) Sürdürülebilirlik ve BM'ye giriş Sürdürülebilirlik hedefleri
8) Vize Sınavı
9) Seçilen yerel sorunların (çevre, toplum, kültür, ekonomi ve politika) sonuçlarının belirlenmesi
10) Karbon ayak izi ve küresel ekonominin karbonsuzlaştırılması
11) İklim değişikliği eğitimi ve sürdürülebilirlik için eğitim
12) İklim değişikliği eğitimi ve sürdürülebilirlik için eğitim
13) Final Sunumları
14) Final sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Hung, C. C. (2014). Climate change education: Knowing, doing, and being. Routledge.

Mathez, E. A. (2009). Climate change: The science of global warming and our energy future. Columbia University Press.

UNESCO & UNEP (2011). Climate change starter’s guidebook. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000211136

Wilby, R. L. (2017). Climate change in practice: topics for discussion with group exercises. Cambridge University Press.



Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 24 72
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak.