İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1205 | Eğitim Tarihi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere eğitimle ilgili uzmanlaşmış konularda derinlemesine bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Eğitim politikalarının temel kavramlarını ve teorilerini açıklar. Eğitim politikalarının sosyoloji, ekonomi ve tarih bağlamında nasıl şekillendiğini analiz eder. Eğitimde sınıf, cinsiyet, ırk, etnisite ve din gibi faktörlerin rolünü değerlendirir. Eğitim politikalarının günlük hayat ve toplumsal dinamikler üzerindeki etkisini tartışır. Farklı ülkelerde ve dönemlerde eğitim politikalarının nasıl uygulandığını karşılaştırır. Eğitim politikalarına ilişkin güncel tartışmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. Eğitim politikalarının geliştirilmesi ve uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri üretir. |
İçerik farklı eğitmenler/bölümler açısından değişebilse de, bu dönem için vurgu eğitim politikaları üzerinde olacaktır. Eğitim politikaları, eğitim bağlamındaki birçok kavramın ele alınabileceği geniş ve kapsamlı bir terimdir. Eğitim sosyolojisi, eğitim ekonomisi, sınıf-cinsiyet-ırk-etnik köken ve din konuları, tarih ve günlük politikalar bu başlık altında ele alınabilir. Öğretim yöntemleri: Anlatım Tartışma İşbirlikli öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Orta Sınıf ve Eğitimde Neoliberal Yeniden Yapılanma | |
3) | Sermayenin Biçimleri | |
4) | Sermayenin Biçimleri | |
5) | Küresel aktörler: (Dünya Bankası ve GATS) ve Eğitimde Neoliberal Dönüşüm Türkiye'de Eğitimin Özelleştirilmesi | |
6) | Küresel aktörler: (Dünya Bankası ve GATS) ve Eğitimde Neoliberal Dönüşüm Türkiye'de Eğitimin Özelleştirilmesi | |
7) | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları | |
8) | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları | |
9) | Türkiye'de Köy Enstitüleri Deneyimi | |
10) | Türkiye'de Köy Enstitüleri Deneyimi | |
11) | Yeni Adam ve Yeni Kadın: 1930’ler ve 40’larda Kadın, Cinsiyet ve Ulus Kız Enstitüleri: Ev Kadını Yetiştiren Asri Bir Müessese | |
12) | Özgürleşmeden Kurtuluşa: Türkiye'nin Kamusal Alanında Kadınların Değişen Rolü | |
13) | Toplumsal Cinsiyet, Eğitim ve Dönüştürücü Bilginin Olanaklılığı | |
14) | 1984 Okumaz yazmaz Türk kadınların perspektifinden okuryazarlık ve okumaz yazmazlık Değişen Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 3 | 14 | 42 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 2 |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. | |
5) | Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
6) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
7) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
8) | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
9) | İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
10) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
11) | Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 2 |
12) | Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 1 |
13) | Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
14) | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 1 |
15) | Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
17) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |