REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4125 | Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Yetişkin eğitiminin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri, yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerini, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak ve hayat boyu öğrenen birey olmada farkındalık yaratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamını kavrayabilecek 2. Yetişkin eğitimi ile ilgili kavram, model ve kuramları açıklayabilecek 3. Yetişkinlerin öğrenme özelliklerini kavrayabilecek 4. Yetişkin eğitiminin genel ilkelerini ve Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihçesini, örgütsel yapısını ve işleyişini açıklayabilecek 5. Hayat boyu öğrenmenin önemini fark edecek, hayat boyu öğrenmenin öğelerini, ilkelerini ve becerilerini kavrayabilecek 6. Türkiye'de ve dünyada hayat boyu öğrenme uygulamalarını yorumlayabilecek 7. Yaşam boyu öğrenmenin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için öneriler geliştirebilecektir. |
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yetişkin Eğitiminin Anlamı ve Kapsamı | |
2) | Yetişkin Eğitimi ile İlişkili Kavramlar (Sürekli Eğitim, Halk Eğitimi, Yaygın Eğitim, Mesleki Eğitim vd.) | |
3) | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Model ve Kuramlar | |
4) | Yetişkinler ve Öğrenme | |
5) | Türkiye'de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi | |
6) | Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı ve Kapsamı | |
7) | Hayat Boyu Öğrenmenin İlkeleri, Öğeleri ve Amaçlar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Hayat Boyu Öğrenme Becerileri | |
10) | Hayat Boyu Öğrenme ve Teknoloji | |
11) | Avrupa Birliği Ülkelerinde Hayat Boyu Öğrenme | |
12) | Farklı Ülkelerde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları | |
13) | Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi | |
14) | Türk Eğitim Sisteminde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | -Darkenwald, G.G. ve S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice. New York: Harper and Raw Pub. -Celep, C. (1995), Halk Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları. -Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye'de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. -Knapper, C.K.&Cropley, A.J. (1991). Lifelong Learning and Higher Education. 2nd ed. London: KoganPage. -DPT (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara. -UNESCO (2010). Institute for Lifelong Learning. Annual Report 2009. -Cornford, I. R. (2002). Learning-to-Learn Strategies as a Basis for Effective Lifelong Learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368. -Kaya, E. (2016). Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Kaya, E. (2018). Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Davies, W.K. & Longworth, N. (1996). Lifelong Learining. Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |