REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4115 | Okulda Krize Müdahale | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Psikolojik danışmanın koruyucu ruh sağlığı içinde önemli bir yeri olan kriz ve krize müdahaleye ilişkin kavram ve konuların kavranması, tartışılması ve krize müdahale becerilerinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Durumluk ve gelişimsel krizleri belirler 2.Farklı krize müdahale tarzlarını ve becerilerini öğrenir. 3.Koruyucu ruh sağlığı olarak kriz ve krize müdahalenin psikolojik danışma içinde önemli bir yerinin olduğunu kavrar. 4.Krizin aşamalarını anlar. 5.Kriz ve krize müdahaleye ilişkin temel kavram ve yaklaşımları öğrenir. |
Define situational and developmental crisis. Know crisis intervention strategies and skills. Learns the different concepts and issues related to crisis and crisis intervention in preventive mental health which has an important place in psychological counseling. Understands the different phases of crisis. Learns the basic concepts and approaches to crisis and crisis intervention. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kriz ve kriz tepkileri | |
3) | Kriz kuramları | |
4) | Kriz danışmanlığı 1: Müdahale ve beceriler | |
5) | Kriz danışmanlığı 2: Müdahale ve beceriler | |
6) | Okullarda kriz ve karar verme | |
7) | Crisis in school | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kendine zarar verme | |
10) | Boşanma | |
11) | Siber zorbalık | |
12) | Cyber bullying | |
13) | Zorunlu göç | |
14) | Mülteci psikolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (Ed.). ( 2016). Kriz Danışmanlığı. Pegem Akademi Ersever, O.G. (1996) ?İntihar Krizine Müdahale. Kriz Dergisi. C4, S1, 67-69. 2.Sayıl, I. ve diğerleri (2000) Kriz ve krize Müdahale. Ankara: Damla Matbaacılık, Reklamcılık ve Yayıncılık Ltd. Şti. 3.Sonneck, Gernot ve diğerleri (2000) Krize Müdahale ve İntiharı Önleme. Çev: Yasemin Sözer. Ankara: Damla Matbaacılık, Reklamcılık ve Yayıncılık Ltd. Şti. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |