REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4113 | Duyuşsal Eğitim | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Duyuş, duygusal zeka, duyuşsal eğitim konularında bilgi sahibi olmak, duyuşsal gelişim ve PDR ilişkisini kavramak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Duyuşu tanımlar. 2.Duyuşsal gelişimin önemini kavrar. 3.PDR'de duyuşsal eğitimin uygulanmasına ilişkin öneri sunar. |
Duyuşun tanımı, duygusal zeka, duyuşsal özellikler ve gereksinimler, duyuşsal eğitim yaklaşımları, uygulanması ve özellikleri, etkinlik örnekleri, duyuşsal eğitim ve PDR?nin önemi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Duyuş tanımı | |
3) | Duygusal zekâ | |
4) | Gelişim dönemlerine göre duyuşsal özellikler ve gereksinimler | |
5) | Duyuşsal eğitim yaklaşımları | |
6) | Duyuşsal eğitim yaklaşımları | |
7) | Duyuşsal özelliklerin değerlendirilmesi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Duyuşsal eğitimin uygulanması | |
10) | Duyuşsal eğitim ve kapsamlı rehberlik programları | |
11) | Duyuşsal eğitim ve konsültasyon hizmetleri | |
12) | Öğretim basamaklarına göre duyuşsal eğitim programları | |
13) | Duyuşsal eğitim etkinlik örnekleri | |
14) | Duyuşsal eğitimde PDR'nin yeri ve önemi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara:Nobel Yayınevi. 2.Erkan, S. (2011). Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının hazırlanması. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 3.Korkut, F. (2003). Okullarda önleyici rehberlik hizmetleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(20), 27-40. 4.Korkut Owen, F. (2011). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 5.Okul Temelli Sosyal Duygusal Eğitim Programı (2005). Okul Temelli Sosyal Duygusal Eğitim Programı. Ankara: Özel Tevfik Okulları Yayınları. 6.Shapiro, Lawrence E. (1999). Yüksek EQ?lu Bir Çocuk Yetiştirme (Çev.: Ümran Kartal). İstanbul: Varlık Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |