REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4112 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konuları ele almak ve açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Çocuk ve ergenlerde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. 2.Çocuk ve ergenlerde psikolojik danışma kuramlarını açıklar. 3.Çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma sürecini açıklar. 4.Çocuk ve ergenlerde travma durumunu ve önemini açıklar. 5.Etik ilkeler ve problemlere örnekler verir. 6.Uyum problemlerini açıklar. |
Çocukluk dönemi gelişimsel, bilişsel, duygusal özellikler psikolojik danışma sürecine yansıması, Ergenlik dönemi gelişimsel, bilişsel, duygusal özellikler ve psikolojik danışma sürecine yansıması, Çocuklarla çalışırken etkili olarak kullanılabilecek psikolojik danışma becerilerinin dayandığı kuramlar, Ergenlerle çalışırken etkili olarak kullanılabilecek psikolojik danışma becerilerinin dayandığı kuramlar, Çocuk ve ergenlerle etkili iletişim kurabilme becerileri, Çocuk ve ergenlerde bireysel psikolojik danışma, Çocuk ve ergenlerde grupla psikolojik danışma, Çocuklarda davranışsal problemler, Çocuklarda uyum problemleri, Ergenlerde uyum problemleri, Okul-veli-öğretmen işbirliği, örnek bir veli görüşmesi ve toplantısı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çocukluk dönemi gelişimsel, bilişsel, duygusal özellikler psikolojik danışma sürecine yansıması | |
3) | Ergenlik dönemi gelişimsel, bilişsel, duygusal özellikler ve psikolojik danışma sürecine yansıması | |
4) | Çocuklarla çalışırken etkili olarak kullanılabilecek psikolojik danışma becerilerinin dayandığı kuramlar | |
5) | Ergenlerle çalışırken etkili olarak kullanılabilecek psikolojik danışma becerilerinin dayandığı kuramlar | |
6) | Çocuk ve ergenlerle etkili iletişim kurabilme becerileri | |
7) | Ara sınav | |
8) | Çocuk ve ergenlerde bireysel psikolojik danışma | |
9) | Çocuk ve ergenlerde grupla psikolojik danışma | |
10) | Çocuklarda davranışsal problemler | |
11) | Çocuklarda uyum problemleri | |
12) | Ergenlerde uyum problemleri | |
13) | Okul-veli-öğretmen işbirliği, örnek bir veli görüşmesi ve toplantısı | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Carroll, M.R. ve Wiggings, J.D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. (Çev. Ed. S.Doğan). Ankara: PegemA. 2.Corey, G. (2005). Psikolojik danışma, psikoterapi kuram ve uygulamaları. Ankara: Mentis. Yazgan İnanç, B. ve Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem. 3.Morganett Smead, R. (2005). Ergenler için grupla psikolojik danışma uygulamaları. (Çev. S.S. Güçray, A. Kaya, M. Saçkes). Ankara: PegemA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |