İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1102 | Okuma Becerileri II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | ELT 1102 Okuma II dersi, öğrencilere bir üniversitedeki akademik çalışmaları üstlenmeleri için gerekli olan okuma becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Bir metnin ana fikrini belirtir. • Bilmediğiniz kelimeleri tanımlar. • Gerçekleri bulun ve bir metnin ayrıntılarını izole eder. • Bir metinden belirli gerçekleri ve detayları saklar. • Metin içindeki gerçekleri ve görüşleri ayırt eder. • Dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek edebi bir metnin tonunu, havasını ve sesini tanımlar. • Bir edebi metnin temasını ve biçimsel öğeler tarafından somutlaştırıldığı yolları belirler. • çağrışım, işaret ve konuşma figürleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlayın ve analiz eder. • Bir metin hakkında ilgili sorular sorarak, varsayımları ve sonuçları tanıyarak ve fikirleri değerlendirerek eleştirel olarak okur. • Form ve içerik arasındaki ilişkileri görerek, edebi bir metni analitik olarak okuyun. 3. Farklı tür ve disiplinlerin metinlerini doğru okur. • Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir geçişin anlamını tespit eder. • Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır. • Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerlilikleri, etkileri ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek değerlendirir. • Okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek bir metinde sunulan fikirleri değerlendirir. |
Okuma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, çeşitli retorik tarzlarda kompozisyonlar, vb.). Bu ders öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini geliştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirici anlama becerilerini arttırmak, kelime bilgisini geliştirmek ve akademik kullanım için etkili çalışma stratejileri kullanmak için tasarlanmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |