İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1103 | Yazma Becerileri I | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA ARSLAN |
Dersin Amacı: | ELT1103 Yazma Becerileri-I dersi, öğrencilerin bir üniversitedeki akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde üstlenmeleri için gerekli olan bütünleşik olarak ilgili beceriler olarak yazma ve okumayı sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme konularını çalışacak ve uygulayacak. Bu ders, öğrencileri ön yazma teknikleri, yazmadaki adımlar, gözden geçirme ve düzenleme için temeller ve akran incelemesi gibi temel yazma becerileri ile donatır. Öğrencilerin kompozisyon yazma becerileri keskinleştirilecek ve açık, tutarlı ve tutarlı bir şekilde yazmak için eğitilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • okudukları metinleri analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak • Kendi yazılarını analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak • akran değerlendirmeleri diğer öğrencilerin açıklama yazarlığını • kendi açıklayıcı yazısını değerlendirmek • okudukları metinlerin özetlerini yazmak • okudukları metinlere cevap veya tepki yazabilme • birkaç açıklayıcı deneme türü yazınız: açıklayıcı, karşılaştırmalı ve karşıt, sebep-sonuç ve problem ve çözüm • Başka kaynaklardan paragraf, alıntı ve özet ve bunları kendi yazılarına dahil etme. • kendi cümleleriyle alıntı yapmak ve alıntı yapmak için APA tarzı alıntı kullanmak • Yazmayı bir süreç olarak yaklaştırarak yazılarını geliştirmek • süreç yazma stratejilerine aşina olmak becerilerini kazanacaktır. |
Okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, odaklanmış, geliştirilmiş, düzenlenmiş paragraflar ve / veya kısa yazılar). Akademik yazım kurallarını kullanarak eğitim araştırmalarını okumak, parola koymak, özetlemek ve sentezlemek için bilgi ve becerilerini kullanabilecekleri bir çerçeve sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Course and syllabus overview Introduction What is a flipped classroom? | |
2) | Introduction to Writing (Thesis Statement, Topic Sentences) | |
3) | Introduction to Writing Identifying author’s purpose & theme Main Ideas & Supporting Details Introduction to Summary ( Article Analyzing) | |
4) | Reading for Skimming & Scanning Paraphrasing and Summarizing | |
5) | Essay Outline ( Introduction, Body, Concluding paragraphs) | |
6) | Introducing conjunctions through an article Unity & Coherence (Sentence connectors, coordinating and subordinating conjunctions) | |
7) | Plagiarism & APA citation | |
8) | Reading & Writing: Summary & Response Essay 1st Draft | |
9) | Reading & Writing: Summary & Response Essay 2nd Draft | |
10) | Reading & Writing: Descriptive / Informative Essay 1st Draft | |
11) | Reading & Writig: Descriptive/ Informative Essay 2nd Draft | |
12) | Reading & Writing: Compare & Contrast Essay 1st Draft | |
13) | Reading & Writing: Compare & Contrast Essay 2nd Draft | |
13) | Reading & Writing: Compare & Contrast Essay 2nd Draft | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 7 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |