Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ruh sağlığının tanımı, önemi |
|
2) |
Ruh sağlığında koruyucu etkenler ve risk faktörleri |
|
3) |
Ruh sağlığına kuramsal bakış |
|
4) |
Bağlanma kuramı ve ruh sağlığı açısından önemi |
|
5) |
Recognizing and evaluating children |
|
6) |
Ruh sağlığı ve anne baba tutumları |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, yalan söyleme) |
|
9) |
Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (alt ıslatma, dışkı kaçırma, uyku bozuklukları, beslenme bozuklukları, kaygı) |
|
10) |
Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (kardeş kıskançlığı, tikler) |
|
11) |
Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (okul fobisi, seçici konuşmazlık, kekemelik) |
|
12) |
Erken çocukluk döneminde görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi |
|
13) |
Çocuklarda görülen ruh sağlığı bozukluklarının tanılanması ve doğru yaklaşım biçimleri |
|
14) |
Aile içi dinamikler (boşanma, evlat edinme, ebeveyn kaybı, ölüm, yas) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
|
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
|
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|