OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3101 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilerin temel sanat kavramlarına dair bilgi edinmeleri ve bu bilgiyi çeşitli uygulamalar yoluyla okul öncesi dönemindeki çocukların seviyesine indirgeyebilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sanata ve sanat eğitimine ilişkin temel kavramları sanat eğitiminin tarihsel süreci içinde kavrar.
2. Görsel düşünme becerisini etkin kılar, görsel ifade araçları geliştirebilir.
3. Sanat Eğitiminin, çağdaş eğitimin etkin bir parçası olduğunun bilincine varır.
4. Okul öncesi eğitim programını kapsamında sanat eğitimi planını yapabilir.
5. Görsel sanat eğitimini, okul öncesi çocuklarına uyarlayabilir.
6. Çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak resimlerinin özelliklerini bilir ve bu özelliklere göre değerlendirme yapabilir.
7. Okul öncesi çocuklarının kendilerini ifade etme becerilerinde sanat eğitiminden de yararlanmalarını sağlayabilir.
8. Eğitiminde müzelerden yararlanır, ihtiyacına göre müze eğitim planı yapabilir.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve önemi, temel sanat eğitimi, temel sanat eleştirisi, çocuk resimleri ve özellikleri, çocuğun sanatsal gelişim evreleri, sanat eğitiminde kullanılan materyaller, yöntemler ve teknikler, müze eğitimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Sanatın tanımı, sanat eğitiminin önemi ve tarihi. Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme
3) Sanatın dili, temel sanat eğitimi. Tasarım elemanları
4) Sanatın dili, temel sanat eğitimi. Tasarım ilkeleri
5) Sanat Eleştirisi: Bir sanat eserini tanıma ve öğrenme süreci.
6) Çocuk Resmi ve Özellikleri
7) Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları
8) Ara sınav
9) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler. Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde İki Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikleri
10) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri
11) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde kolaj Çalışma Yöntem ve Teknikleri
12) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde baskı Çalışma Yöntem ve Teknikleri
13) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Üç Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikler
14) Müze Eğitimi: Müzelerde bulunan gerçek sanat nesneleri ile karşılaşmak, onları tanımak ve okul öncesi eğitiminde yararlanmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.