OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2108 Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının teorik bilgiler ve uygulamalı örmekler yardımıyla drama çalışmalarını geliştirme-uygulama becerilerini kazanmalarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Eğitici dramanın kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktaların ve çeşitli drama örneklerinin bilgisini edinme
2-Drama etkinliklerine katılarak uygulama sırasında geçirilen yaşantıların deneyimini edinme
3-Edindiği kuramsal bilgilere bağlı olarak drama çalışmalarını uygulayabilme
4-Ders sırasında uygulanan drama örneklerini temel alarak yeni drama örnekleri geliştirebilme

Dersin İçeriği

Eğitici dramanın kuramsal temelleri ve yararları, uygulamada dikkat edilmesi gereken önemli noktalar, drama örnekleri, uygulamalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Drama’nın Tarihçesi. Eğitici drama teriminin tanımı, anlamı ve benzer terimlerden farkları (drama, tiyatro, yaratıcı drama, psikodrama, sosyodrama, süreç draması, oyun) arasındaki farklar ve benzerlikler.
2) Günümüzde eğitici drama uygulamalarının önemini artıran gelişmeler, İsim öğrenme,selamlaşma ve tanışma çalışmaları
3) Eğitici drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktalar, iletişim ve hareket çalışmaları.
4) Eğitici dramanın yararları, eğitici dramanın uygulanma aşamaları, öykü dramatizasyonu örnekleri
5) Drama için gerekli bilişsel beceriler ve süreçler, rahatlama ve gevşeme çalışmaları
6) Eğitici dramada özel teknikler, duyu çalışmaları
7) Ara sınav
8) Drama etkinliklerinin öğretim planına uygun olarak yürütülmesi, farklı ortamlarda drama
9) Doğaçlama ve yaratıcı etkinlikler.
10) İkinci dil eğitiminde eğitici drama örnekleri
11) Sosyal becerilerin eğitiminde eğitici drama örnekleri
12) Kavram eğitiminde eğitici drama örnekleri
13) Değerler eğitiminde eğitici drama örnekleri
14) Çevre eğitiminde eğitici drama örnekleri, dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri (10. Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları.
-Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları (Genişletilmiş 6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Diğer Kaynaklar: -McCaslin, N. (2006 ). Creative Drama in the Classroom and Beyond NewYork: Pearson Education.
-O’Neill, C. (1995). Drama World. A Framework for Process Drama. Portsmouth, N. H: Heinemann.
-Önder,A. (2009). Zihinsel Engellilerle Eğitici Drama. İstanbul MorPa Kültür Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.