OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2104 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocuklar için müzik gelişiminin önemini kavramalarını, onlara yönelik müzik etkinlikleri oluşturmalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-3-6 yaş arası çocuklar için ritim, şarkı, dans ve hareket etkinlikleri oluşturma
2-Müzik hafızasının önemini ve ritim perküsyonunu analiz etme
3-Erken çocukluk eğitimi için müzik ve hareket müfredatı geliştirme

Dersin İçeriği

Müze eğitimi, müze ziyareti, çocukların çizim aşamaları, müzik gelişimi ve psikolojisi, ritmik algı, vücut perküsyonu, notalar, semboller, kolaj, çizim, resim, okul öncesi dönemde motor gelişimi ve büyük motor etkinlikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müze eğitimi
2) Ulusal Saraylar Resim Müzesi
3) Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim Heykel Müzesi
4) Çocukların çizim aşamaları
5) Kolaj, çizim ve resim
6) Müzik gelişimi
7) Ritmik algı
8) Notalar ve müzik sembolleri
9) Vücut perküsyonu
10) Orff oyunları
11) Müzik psikolojisi
12) Motor gelişim
13) Okul öncesi çocukları için büyük motor etkinlikleri
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Greata, J. D. (2006). An Introduction to Music in Early Childhood Education. Cengage Learning.
2- Öztürk, A. (2004). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Morpa Kültür Yayınları.
3- Ömeroğlu, E., Turla, A., Ersoy, Ö., Şahin, F.T. & Kandır, A., (2007). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: 1- Connors, A. F. (2009). 101 Rhythm Instrument Activities for Young Children. Beltsville, MD: Gryphon House.
2- Ojala Koçak, K., & Erol, O. (2017). Eğiten Kitap.
3- Alpöge, G. (2006). Okul Öncesi için Çocuk ve Müzik. Bu Yayınevi.
4- Levitin, D. (2006). This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Penguin Books.
5- Mertoğlu, E. Biz çocuklarız.
6- Abaci, O. (2005). Çocuk ve Müze. Morpa Kültür Yayınları.
7- Yavuzer, H. (2000). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi.
8- http://okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 14
Uygulama 14 % 10
Arazi Çalışması 1 % 16
Sunum 1 % 40
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Arazi Çalışması 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.