Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Birleşmiş Milletler küresel hedefleri ve erken çocukluk eğitimi Türkiye'de erken çocukluk eğitimi ile ilgili güncel politikalar, karşılaşılan sorunlar, uygulamalar ve sayısal veriler. |
Anlatım, Tartışma |
3) |
Eğitim programı, program geliştirme nedir? MEB okul öncesi eğitim programının tarihçesi. MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı |
Anlatım, Tartışma |
4) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının temel ilkeleri ve özellikleri MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeleri |
Anlatım, Okuma, Tartışma |
5) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan öğrenme merkezleri ve etkinlik çeşitleri Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar |
Anlatım, Okuma, Tartışma |
6) |
Aylık plan, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı. Etkinlik planı hazırlama ve sunma |
Proje Hazırlama, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Değerlendirme boyutu (Çocuk, Öğretmen ve Program Boyutları) |
Okuma, Tartışma |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Vygotsky ve Kültürel-Tarihsel Gelişim Kuramı ve bu kuramın erken çocukluk eğitimindeki yansımaları: Zihnin Araçları Programı (Tools of the Mind) |
Anlatım, Okuma |
10) |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Gelişime uygun uygulamalar yaklaşımı Montessori Yaklaşımı Öyküleştirme Yöntemi |
Anlatım, Okuma |
11) |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Reggio Emilia ve Proje Yaklaşımı. Waldorf Yaklaşımı |
Anlatım, Okuma |
12) |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Minik Tema Eğitim Programı Eko-okullar eğitim programı |
Anlatım, Okuma |
13) |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları High Scope, Bank Street ve Head Start Programları |
Anlatım, Okuma |
14) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer program yaklaşımlarının karşılaştırılması. Dersin genel değerlendirilmesi. |
Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İlköğretim Online, 15(2).
2.Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234).
3.Bodrova, E. ve Leong, D. (2007). Zihnin Araçları Erken Çocukluk Eğitimine Vygotsky Yaklaşımı. Yay. Haz. G. Haktanır, Çev. T. Güler, F. Şahin, A. Yılmaz ve E. Kalkan. Ankara: Anı Yayınevi.
4.Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
5.Chesloff, J. D. (2013). Stem education must start in early childhood. Education Week, 32(23), 27-32.
6.Cooper, R., Heaverlo, C. (2013). Problem Solving And Creativity And Design: What Influence Do They Have On Girls? Interest In STEM Subject Areas? American Journal OF Engineering Education, Vol. 4, No. 1, pp 27-38. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
|
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
|
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|