OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE1103 | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamladığında öğrenciler 1. Erkan çocuklukta araştırma ve müfredat gelişiminde tarihsel belirleyiciler ve güncel yaklaşımlar arasında bağ kurabilecek 2. Erken çocukluk döneminin farklı program modellerini filozofik, teorik ve müfredata ait farklılıkları yönünden karşılaştırabilecek 3. Gelişimsel ögeleri farkedebilmek ve sınıf aktivitelerine uygulayabilecek 4. Çocukların bilişsel, duygusal, sosyal gelişim basamaklarını tanımlayabilmek ve erken çocukluk eğitimini nasıl etkilediğini anlayabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin bitiminde öğrenciler: 1. Erken çocukluk dönemindeki temel kavramları ve gerçeklikleri tanımlayacak 2. Erken çocukluk öğretmenlerinin özelliklerini, rollerini ve etkilerini tanmlayabilecek 3. Küçük yaştaki çocuklara ve ailelerine verilen hizmetleri ve progrramları değerlendirebilecek 4. Farklı kategorilerdeki küçük çocukların özelliklerini karşılaştırabilecek 5. Küçük çocukların gelişimlerine uygun öğrenme deneyimleri planlayabilecek 6.Türkiye'de erken çocukluğa ilişkingüncel konuları ve eğilimleri tartışabilecektir |
Bu ders erken çocukluk dönemine ait tarihi, filozofik, psikolojik, eğitimsel ve çağcıl bir yaklaşım sağlayacak şekilde planlanmıştır. Özellikle okul öncesi programındaki öğrenciler içindir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Anlatım |
2) | Erken çocukluk eğitiminde profesyonel olmak | Beyin Fırtınası |
3) | Erken çocukluk eğitiminde güncel konular | Tartışma |
4) | Erken çocuklukta değerlendirme | Sunum |
5) | Erken çocukluk eğitimi ve gelişiminde tarih ve teori | Anlatım |
6) | Erken çocukluk eğitimi ve gelişiminde tarih ve teori | Anlatım |
7) | ARA SINAV | |
8) | Erken çocukluk eğitimi için programlar ve alternative ortamlar | İş Birliğine Dayalı Öğrenme |
9) | Gelişim ve eğitim: bebekler ve 1-3 yaş arası çocuklar | Anlatım |
10) | Gelişim ve eğitim: okul öncesi çocuklar | Anlatım |
11) | Gelişim ve eğitim: anaokulu çocukları | Anlatım |
12) | Çocukların sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemek | Gözlem |
13) | Aile, Toplum ve Farklılık | Sosyal Aktivite |
14) | Profesyonellik üzerine genel sonuç | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Morrison, G.S. (2009). Early childhood education today. 11th Edition. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice-Hall. ISBN: 9780135010525. 2.Copple, Carol & Bredekamp, Sue (Eds.) (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs: Serving children from birth through age 8, 3rd Edition. Washington DC: NAEYC. ISBN: 9781928896647 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 6 | 8 | 48 |
Uygulama | 5 | 7 | 35 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |