BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS4103 Özel Eğitim ve Kaynaştırma Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin özellikle normal sınıflarda çok sıklıkla karşılaşabilecekleri özel eğitim gruplarıyla ilgili temel kavramları öğrenmelerini sağlamak, onlara tanılama yöntemleri konusunda bilgi sunmak, özellikleri ve eğitimleri konusunda donanımlı hale getirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Özel eğitimin temel kavramlarını tanımlar.
Özel Eğitime ihtiyaç duyan çocukların özelliklerini açıklar.
Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklara uygun metot ve teknikleri kullanır.
Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklara uygun bir biçimde eğitim programını farklılaştırır.

Dersin İçeriği

Özel eğitimde temel kavramlar, üstün zekalı ve yetenekli çocukların özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri, öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri, sosyal-duygusal ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Dersin kapsamının, şeklinin ve gerekliliklerinin tartışılması
2) Özel eğitimde temel kavramların ele alınması; özel eğitim, özel eğitimin ilkeleri, yetersizlik, zedelenme, engel, etiketleme, sınıflandırma ve yaygınlık kavramlarının tartışılması Bir müdahale ve eğitim yöntemi olarak özel eğitim Veysel Aksoy (2017). Özel Eğitim. Pegem Akademi Introduction to Speacial Education PPT
3) Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Tanılanması Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Nobel Akademik Yayıncılık Üstün Zekalı ve Yetenkli Çocuklar PPT
4) Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitiminde kullanılan teknikler; hızlandırma gruplama, zenginleştirme ve farklılaştırma Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık Gifted and Talented Children PPT
5) Öğrenme Güçlükleri Öğrenme Güçlüklerinin çeşitleri; Disleksi, Diskalkuli, Disgrafi ve Tanımlanması Learning Disabilities PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
6) Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların Eğitimi Learning Disabilities PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
7) Dikkat Eksikliği ve Hipearktivite Bozukluğu olan Çocuklar, Özellikleri ve Tanılamaları Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
8) Vize Gifted and Talented Children PPT Learning Disabilities PPT Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
9) DEHB'li Çocukların Eğitimi Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
10) DEHB'li Çocukların Eğitimi Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
11) Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocuklar Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocukların Özellikleri ve Tanılanması Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
12) Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
13) Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
14) Genel Tekrar ve Final Tüm materyaller

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Aksoy, V.(2018). Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
2.Kirk, S; Gallagher, J. Coleman, M.R. (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademi Yayıncılık.
3. Diken, İ. (2017). Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1.Aksoy, V.(2018). Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
2.Kirk, S, Gallagher, J. Coleman, M.R. (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademi Yayıncılık.
3. Diken, İ. (2017). Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 5 5
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.