BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3104 Sınıf Yönetimi Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:

• Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açiklayabilir
• Davranışçı, bilişsel ve insancıl yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur
• Kendi karakterine uygun sınıf yönetimi yaklaşımı ve modelini tespit edebilir
• Sınıf kurallarının oluşturulması, ödül-ceza, övgü-yaptırım kullanımı, zaman yönetimi, beden dili vb hususlarda, farklı modeller çerçevesinde bir davranış repertuarı oluşturabilir
• İstenmeyen öğrenci davranışlarını farklı yaklaşımlar çerçevesinde nasıl açıklayacağını ve bu davranışlara nasıl müdahale edeceğini bilir
• Önleyici sınıf yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği

Bu ders farklı disiplin ve sınıf yönetimi modellerinin, sınıfta düzeni ve etkili öğrenmeyi sağlamak adına, sınıf ortamına nasıl uyarlanacağını anlatmaktadır. disiplin ve kriz yönetimine dair çeşitli güncel yaklaşımların yanısıra, sınıf ortamında karşılaşılan davranış sorunlarının çeşitleri ve bunlara nasıl müdahale edilebileceği de ders kapsamında ele alınmaktadır. Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı, grup etkileşimi, sınıfta kural oluşturma, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu bir öğrenme ortamı oluşturma gibi konular da tartışılacak hususlar arasındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Sınıf yönetimi nedir? Neden sınıfı yönetmemiz gerekir? Öğretmen kişiliği ve farklı sınıf yönetim stilleri Wolfgang Ch.1-2
2) Davranış Analizi Modeli Wolfgang Ch.3
3) Davranış Analizi Modeli (devam) Wolfgang Ch.3
4) Pozitif Disiplin Modeli Wolfgang Ch.4
5) Pozitif Disiplin Modeli (devam) Wolfgang Ch.4
6) Aktif Disiplin Modeli Wolfgang Ch.5
7) Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı Wolfgang Ch. 7
8) Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli - Adler Kuramı (devam) Wolfgang Ch. 7
9) Glasser'ın Gerçeklik Terapisi, Kontrol Teorisi ve Kalite Okulları Wolfgang Ch. 8
10) Hukuk Temelli Disiplin Modeli Wolfgang Ch.9
11) Haysiyetli Disiplin Wolfgang 7th Ed, Ch.9
12) Sevgi ve Mantıklı Disiplin Modeli Wolfgang 7th Ed, Ch.8
13) Roger'ın Duygusal Destek Modeli Wolfgang Ch.11
14) Okul ve Sınıfta Zorbalığı Önleme Sınıf Yönetiminde Önleyici Süreçler Wolfgang 7th Edition, Ch.15 Wolfgang Ch.13

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wolfgang, C.H. (2001). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 5th Ed
Wolfgang, C.H. (2009). Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley, USA. 7th Ed
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.