OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS2101 Öğretim İlke ve Yöntemleri Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Zeka, yaratıcılık, cinsiyet, kültür, sosyoekonomik statü, ırk ve etnik köken gibi öğrenci farklılıkları çerçevesinde öğretim sürecinin düzenlenmesine dair genel bir perspektif kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Öğrencilerin bireysel ve gruplar olarak sahip oldukları farklılıklarının öğretim çerçevesine nasıl bir etkisi olduğunu anlamak
* Farklı öğrenme stillerini anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Farklı zeka türlerini ve düzeylerini, anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Öğrencilerde yaratıcılığı destekleyen ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarına dair anlayış ve farkındalık geliştirmek
* Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarını kapsayan ve göz önünde bulunduran ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Sınıf ortamında motivasyonun önemini anlamak
* Öğrencilerde motivasyonu nasıl destekleyeceğini bilmek ve buna uygun bir sınıf ortamı yaratmak.

Dersin İçeriği

Öğrenen farklılıkları (zeka ve yaratıcılık); kişilik tipleri; öğrenme stilleri; kültürel, toplumsal, sosyal sınıfsal, ırksal, cinsiyet temelli, etnik ve sosyalleşme düzeyi açısından farklılıklar; motivasyon; çeşitli farklılıklara uyumlu sınıf ortamları ve dersler tasarlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve kısa bir giriş
2) Öğretim süreçlerinin temelleri ve öğrenen farklılıkları Woolfolk Ch.1 - 4
3) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Myers & Briggs, Keirsey & Bates, Catell -16PF) Öğrenci sunumları
4) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Beş Büyük Kişilik Özelliği, Kolb, Honey& Mumford) Öğrenci Sunumları
5) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Grasha & Riechmann , Gregorc, Felder) Öğrenci Sunumları
6) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Fleming, Witkin, Hudson, Kirton) Öğrenci Sunumları
7) Kültür ve Toplum Woolfolk Ch.5
8) Kültür, sosyalleşme ve eğitim Ornstein Ch. 9
9) Sosyal sınıf, ırk ve okul başarısı Ornstein Ch. 10
10) Eşit eğitim fırsatı sağlamak Ornstein Ch. 11
11) Motivasyon Woolfolk Ch.10-11
12) Motivasyon(devam) Woolfolk Ch.10-11
13) Öğrenme ortamlarının oluşturulması Woolfolk Ch.12
14) Öz-denetim, yaratıcılık ve tolerans için öğretmek Woolfolk Ch.13

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
• Ornstein, A.C. , Levine, D.U. (1993). (5th Ed.) Foundations of Education, USA, Houghton Mifflin Company.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 2 12 24
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.