BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1106 Eğitim Psikolojisi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak
•Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlamak ve ortaya koymak
• Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırabilmek
• Farklı gelişim teorilerini sınıflandırabilmek
• Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlamak
• Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirmek ve tasvir etmek
• Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz edebilmek
• Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygulayabilmek

Dersin İçeriği

Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gelişime giriş ve fiziksel gelişim Ders slaytları
2) Bilişsel gelişim (devam) Ders slaytları
3) Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
4) Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3
5) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
6) Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3
7) Psikososyal gelişim (Freud) Yıldırım, et al. / Ch.4
8) Psikososyal gelişim (Freud) (devam) Yıldırım, et al. / Ch.4
9) Davranışçı öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5
10) Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6
11) Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6
12) Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6
13) Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım Woolfolk / Ch.8-9
14) Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık.
• Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.