OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1101 Eğitime Giriş Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerde eğitim alanıyla ilgili genel bir anlayış oluşturmak ve eğitim sosyolojisi, felsefesi, öncüleri ve tarihçesi ile tanıştırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim alanının temel terimlerini açıklayabilmek
* Etkili öğretmenin özelliklerini bilmek
• Eğitim alanındaki temel felsefeleri karşılaştırabilmek
• Felseenin öğretim sistemleri ve müfredat oluşturmadaki önemini anlamak
• Eğitimin sosyolojik temellerini kavramak
• Sosyolojinin eğitsel ortamlardaki önemini anlamak
• Eğitim alanındaki ulusal ve evrensel düzeydeki tarihsel gelişimi ve çerçeveyi açıklayabilmek
• Eğitim alanında önemli öncüleri bilmek
• Tarihsel gerçekler ve gelişmelerle günümüzdeki eğitim süreçlerini, etkinliklerini, konularını ilişkilendirebilmek

Dersin İçeriği

Eğitimdeki temel kavramlar ve terminoloji; etkili öğretmenlerin özellikleri, eğitim sosyolojisi; eğitim öncüleri; eğitim felsefeleri; dünya eğitim tarihi, Türk eğitim tarihi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Öğretmenlik mesleğini anlamak Ders slaytları
2) Etkili öğretmenin özellikleri Ders notları
3) Eğitim sosyolojisi Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education”. The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.)
4) Eğitim sosyolojisi Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 12th Edition Ch.10
5) Eğitim sosyolojisi (devam) Ornstein & Levine, 12th ed / Ch.10-11
6) Eğitim sosyolojisi (devam) Ornstein & Levine, 12th Ed / Ch11
7) Eğitim tarihi (dünya) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3
8) Eğitim tarihi / Dünya (devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3
9) Eğitim felsefesi Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12
10) Eğitim Felsefesi Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12
11) Eğitim öncüleri Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4
12) Eğitim öncüleri(devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4
13) Eğitim tarihi / Türkiye * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides
14) Eğitim tarihi / Türkiye (devam) * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 5 th & 12th Editions.
Diğer Kaynaklar: • Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.)
• Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.