BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1101 Eğitime Giriş Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerde eğitim alanıyla ilgili genel bir anlayış oluşturmak ve eğitim sosyolojisi, felsefesi, öncüleri ve tarihçesi ile tanıştırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Eğitim alanının temel terimlerini açıklayabilmek
* Etkili öğretmenin özelliklerini bilmek
• Eğitim alanındaki temel felsefeleri karşılaştırabilmek
• Felseenin öğretim sistemleri ve müfredat oluşturmadaki önemini anlamak
• Eğitimin sosyolojik temellerini kavramak
• Sosyolojinin eğitsel ortamlardaki önemini anlamak
• Eğitim alanındaki ulusal ve evrensel düzeydeki tarihsel gelişimi ve çerçeveyi açıklayabilmek
• Eğitim alanında önemli öncüleri bilmek
• Tarihsel gerçekler ve gelişmelerle günümüzdeki eğitim süreçlerini, etkinliklerini, konularını ilişkilendirebilmek

Dersin İçeriği

Eğitimdeki temel kavramlar ve terminoloji; etkili öğretmenlerin özellikleri, eğitim sosyolojisi; eğitim öncüleri; eğitim felsefeleri; dünya eğitim tarihi, Türk eğitim tarihi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Öğretmenlik mesleğini anlamak Ders slaytları
2) Etkili öğretmenin özellikleri Ders notları
3) Eğitim sosyolojisi Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education”. The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.)
4) Eğitim sosyolojisi Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 12th Edition Ch.10
5) Eğitim sosyolojisi (devam) Ornstein & Levine, 12th ed / Ch.10-11
6) Eğitim sosyolojisi (devam) Ornstein & Levine, 12th Ed / Ch11
7) Eğitim tarihi (dünya) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3
8) Eğitim tarihi / Dünya (devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3
9) Eğitim felsefesi Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12
10) Eğitim Felsefesi Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12
11) Eğitim öncüleri Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4
12) Eğitim öncüleri(devam) Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4
13) Eğitim tarihi / Türkiye * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides
14) Eğitim tarihi / Türkiye (devam) * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 5 th & 12th Editions.
Diğer Kaynaklar: • Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.)
• Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.