BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3103 | Web Tabanlı Programlama | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı,öğrencilerin tam olarak fonksiyonel bir eğitsel web sitesi tasarımı yapabilmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Eğitim amaçlı bir web sitesinin nasıl tasarlandığını, geliştirildiğini ve değerlendirildiğini öğreneceklerdir. |
Ders temel dört bölümden oluşmaktadır (Web ortamı, HTML5, Grafikler, Çoklu ortam ve Etkileşim). Bölüm I; web ortamı temel kavramları, çalışma süreci gibi tasarımcıları web ortamında tasarım için hazırlayan konuları kapsamaktadır. Bölüm 2'de HMTL5 tagları ve kullanımı verilmektedir. Bölüm 3'de web grafikleri ve web'de kullanılan web formatları ve web için grafik üretimi anlatılmaktadır. Bölüm 4 ise çokluortam ve etkileşimi kapsamaktadır. Burada webde animasyon kullanımı, ses ve çoklu ortam özelliklerinin tasarımına odaklanılmaktadır. Ayrıca yeni teknolojiler ve tasarım programları (CSS3, HTML5, Javascript, Adobe Edge) üzerinde de durulmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Web ortamı için tasarım ilkeleri | |
3) | Web için grafik tasarımı ve kullanımı | |
4) | Çokluortam ve etkileşim: Web'de animasyon, ses ve etkileşim öğelerinin tasarımı | |
5) | Çokluortam ve etkileşim: Web'de animasyon, ses ve etkileşim öğelerinin tasarımı | |
6) | Web tasarımında yeni teknolojiler | |
7) | HTML5 | |
8) | HTML5 | |
9) | CSS 3 | |
10) | Javascript | |
11) | Javascript | |
12) | Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme | |
13) | Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme | |
14) | Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Lane, J., Barker, T., Lewis, J.R. & Moscovitz, M. (2012). Foundation Website Creation with HTML5, CSS3, and JavaScript. http://libris.bahcesehir.edu.tr/ |
Diğer Kaynaklar: | Clark, R., Studholme, O., Murphy, C. & Manian, D. (2012). Beginning HTML5 and CSS3. http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Pfaffenberger, B. (2004). HTML, XHTML, and CSS bible. Ebook: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Horton, S. (2000). Web teaching guide, London: Yale Unv. Press. [See also http://www.webteachingguide.com/] Lane, J. (2008). Foundation Website Creation with CSS, XHTML, and JavaScript. Ebook: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Lynch, P.L. & Horton, S. (2002).Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, http://www.webstyleguide.com/index.html?/contents.html. Morris, T.F. (2010).Web Development and Design Foundations with XHTML (5th Edition). Addison Wesley. W3Shools. http://www.w3schools.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |