BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET3101 Eğitimde Modelleme ve Tasarım Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: 2D ve 3D modellerinde 2D ve 3D tasarımın temellerini anlaşılması; 2D ve 3D tasarım ve modelleme sürecinde, yapı, tasarım, teknikler ve metodolojilerin bilinmesi; 2D ve 3D tasarım modelleme ile ilgili temel kavramları ve araçların anlaşılması; Modelleme, aydınlatma, doku ve render gibi temel uygulamaları kullanabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
2D ve 3D tasarım ve modellemeye etki eden teknolojik eğilimleri tanırlar.
2D ve 3D tasarım ve modelleme geliştirme sürecinde 2D ve 3D'nin yapısı ve özelliklerini bilirler.
2D ve 3D tasarım ve modelleme geliştirme sürecinin gerekliliklerini yerine getirebilirler.
2D ve 3D tasarım ve modelleme geliştirme uygulaması yapabilirler.

Dersin İçeriği

İki boyut ve 3 boyut kavramı;
3 boyutlu modelleme;
3 boyutlu modelleme yöntem ve teknikleri;
3 boyutlu modelleme yazılımları;
serbest ve koordinatlı 3B modelleme mantığı;
3 boyutlu modellemede 2 boyutlu çizim;
2 boyutludan 3 boyutluya transformasyonlar;
3 boyutlu modelleme teknikleri;
ileri seviyede modelleme;
Işık, kamera, kamera hareketleri,
Nesne hareketleri;
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu çizim;
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu modelleme ilkeleri;

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin tanıtımı
2) 2D ve 3D tasarım ve modellemenin özellikleri
3) 2D ve 3D tasarım ve modelleme tarihçesi
4) 2D modelleme geliştirme araçlarının tanıtımı: Photoshop, Illustrator, Corel
5) 3D modelleme geliştirme araçlarının tanıtımı: Rhino, Blender, Adobe Dimension; Maya, 3D MAX, CINEMA 4D
6) 2D ve 3D modelleme modellerinin incelenmesi
7) Ara Sınav
8) 2D modellemede tasarım
9) 3D modellemede tasarım
10) 3D modellemede geometri
11) 3D yüzeyinin işlenmesi
12) Doku ve materyaler (görsel, sözsel)
13) Render
14) Işık, kamera, açı ve navigasyon yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kerlow, I. (2009).The Art of 3D Computer Animation and Effects, Fourth Edition. Publisher: John Wiley & Sons.
Vaughan, W. (2011). [digital]Modeling by William Vaughan, Publisher: New Riders.
Mongeon, B. (2015).3D Technology in Fine Art and Craft, Focal Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar 14 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.