BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2103 Temel Programlama Bahar 2 2 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, programlama kavramları, bilgisayar program tasarımı ve C# dili ile programlamaya genel bir bakış sağlamaktır. C# dili ile çalışan programlar yazılması dersin amaçlarının başında gelmektedir. Ders, yazılım geliştirme aşamaları olan program analizi, tasarlanması, gerçeklemesi ve sınama kavramlarına temel oluşturacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bir bilgisayar sisteminin bileşenlerini tanımak
II. Problem tanımı ve analizi, algoritma geliştirilmesi
III. Temel programlama kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
IV. C# ile program geliştirilmesi
V. Yapısal programlamanın temellerini kavramak
VI. Nesne yönelimli düşünme için pratik kazanmak
VII. Başlıca veri yapıları ve algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak
VIII. C# dilinin ileri programlama kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Önemli bilgisayar sistemi kavramlarına giriş (Bilgisayar bileşenleri, yazılım, işletim sistemi, dosya sistemi, programlama dilleri, derleyiciler)
Problem çözme (Algoritmalar, sözde kod, akış şeması), Algoritma tasarımı
Basit veri tipleri, Sabitler, Değişkenler, Tanımlayıcılar, İsimlendirilmiş sabitler, Aritmetik operatörler
İlişkisel ve mantıksal operatörler, Şartsal ifadeler
Döngüler (While, Do While)
Döngüler (For) ve döngü anahtar sözcükleri
Fonksiyonlar, Özyinelemeli fonksiyonlar, Fonksiyon aşırı yüklemesi
Karakter dizileri, karakter dizi fonksiyonları
Diziler
Çok boyutlu diziler
Classlar ( Fonksiyonlar, kalıtım, polymorphism)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Önemli bilgisayar sistemi kavramlarına giriş (Bilgisayar bileşenleri, yazılım, işletim sistemi, dosya sistemi, programlama dilleri, derleyiciler) Önemli bilgisayar sistemi kavramları hakkında kaynaklardan bilgi edinmek.
2) Problem çözme (Algoritmalar, sözde kod, akış şeması), Algoritma tasarımı Algoritma tasarım yöntemleri hakkında kaynaklardan bilgi edinmek
3) Basit veri tipleri, Sabitler, Değişkenler, Tanımlayıcılar, İsimlendirilmiş sabitler, Aritmetik operatörler Algoritma tasarımı tekniklerinden sözde kod ve akış şeması teknikleriyle örnek programlar tasarlanması Ders kitabının basit veri tipleri, sabitler, değişkenler, isimlendirilmiş sabitler, aritmetik operatörler hakkındaki kısımlarını okumak
4) İlişkisel ve mantıksal operatörler, Şartsal ifadeler Basit C# programları yazmak
5) Quiz, Döngüler (Do/While, While, “break”, “continue” anahtar sözcükleri) İlişkisel ve mantıksal operatörler içeren örnek programlar geliştirmek Ders kitabı ve referans kaynakların döngüler hakkındaki kısımlarını okumak
6) Döngüler ('For') Döngülerle ilgili örnek programların sözde kodlarını yazmak, akış şemalarını çizmek ve C# kodlarını yazmak
7) Quiz, Fonksiyonlar, Özyinelemeli fonksiyonlar, Fonksiyon aşırı yüklemesi Moduler programlamayla ilgili ders kitabından ve referans kaynaklardan bilgi edinilmesi
8) Ara sınav, Diziler Fonksiyon ve dizi içeren örnek C# programları geliştirilmesi
9) Karakter dizileri, karakter dizi fonksiyonları Ders kitabının ve referans kaynaklarının, karakter dizileri ve hazir karakter dizi fonksiyonları hakkındaki ilgili bölümlerini okumak
10) Çok boyutlu diziler Dizilerle ilgili örnek C# programları geliştirmek
11) Dizi sıralama, dizilerde arama yapmak Karakter dizileri hakkında programlar geliştirmek, hazır karakter dizi fonksiyonlarını kullanmak
12) Quiz, Gömülü Fonksiyonlar Gömülü fonksiyonları kullanarak programlar geliştirmek.
13) Sınıflar Sınıf Mantığını anlamak ve uygulama geliştirmek
14) Sınıf ( Fonksiyonlar, kalıtım, polymorhisim) Sınıflar ile ilgili C# da gelişmiş programlar yapmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul J. Deitel, Harvey M. Deitel, CSharp How to Program
Diğer Kaynaklar: https://www.tutorialspoint.com/csharp/index.htm

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Küçük Sınavlar 3 9 27
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.