BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2102 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; bilişim öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretiminde değerlendirme; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
Bilişim öğretiminin tarihçesi
Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
Bilişim öğretiminde temel beceriler
Sınıf-içi uygulama örnekleri
Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
Bilişim öğretiminde değerlendirme
Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakı

Dersin İçeriği

Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
Bilişim öğretiminin tarihçesi
Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
Bilişim öğretiminde temel beceriler
Sınıf-içi uygulama örnekleri
Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
Bilişim öğretiminde değerlendirme
Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
2) Bilişim öğretiminin tarihçesi
3) Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
4) Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
5) Bilişim öğretiminde temel beceriler
6) Bilişim öğretiminde temel beceriler
7) Bilişim öğretiminde temel beceriler
7) Bilişim öğretiminde temel beceriler
8) Ara Sınav
9) Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
10) Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
11) Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
12) Bilişim öğretiminde değerlendirme
13) Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
14) Bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adelsberger, H. H., Pawlowski, J. M. (2002). Handbook on Information Technologies for Education and Training. Springer.
Bardakçı, S. ve Keser, H. (2017). Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Entegrasyonu. Nobel Akademik Yayıncılık.
Çoban, A. (2016). Bilişim Teknolojileri Sosyal Yapı ve Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
Kinshuk (2016). Designing Adaptive and Personalized Learning Environments. Routledge.
Odabaşı, H. F. (2010). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler. Nobel Yayın Dağıtım
Şahin, S. (2016). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 2 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 0 15 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.