BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET1106 Programlama Öğretimi Yaklaşımları Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğretmen adaylarına drama ve eğitimsel oyun gibi programlama derslerinde kullanılmaya uygun öğretim yöntem ve tekniklerini öğretmektir. Ayrıca programlama öğrenme ve öğretme teorilerini, programlama kurslarına uygun öğretim araçlarını ve materyallerini ve bu teknikleri kullanarak etkinlik ve ders planlarını içerir. Öğrencilerin, programlama öğretmek için blok temelli olanlar gibi uygun yöntem ve araçları kullanarak örnek etkinlikler geliştirmeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda, okumalar, tartışmalar ve ödevler ile şunları öğrenciler yapabilecek:
1. Programlama öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
2. Öğrenme teorilerinin programlama derslerinde nasıl uygulandığını göstermek.
3. Programlama derslerinde öğretim modellerinin, yöntemlerinin ve stratejilerinin nasıl uygulandığını göstermek.
4. Bir öğrencinin yaşını ve sınıf düzeyini göz önünde bulundurarak ve bir orta ve lise programlama dersinde öğretim yöntem ve teknikleri bilgisini kullanarak bir konunun veya kavramın gerçek yaşam pratiği üzerine bir etkinlik geliştirmek.
5. Programlamaya ilişkin konuların öğretilmesinde uygun materyal ve araçları kullanmak.

Dersin İçeriği

Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Planının gözden geçirilmesi Beklentiler
2) Programlama ve Bilgi işlemsel Düşünme İçin Potansiyel Öğretim Yöntemlerinin Tartışılması Paylaşılan Materyalin Okunması
3) Yapılandırmacılık Felsefe Öğrenme Kuramı Bilgisayar Bilimi için bir Model
4) Programlama Becerileri ISTE standartları K12 Bilgisayar Bilimi Çerçevesi CSTA K12 Bilgisayar Bilimi Standartları
5) Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları I Öğrenci Sunumları
6) Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları II Öğrenci Sunumları
7) Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları III Öğrenci Sunumları
8) Programlama Öğretim Yöntem ve Araçları IV Öğrenci Sunumları
9) Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - I • Uygulamalı Etkinlik
10) Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - II • Uygulamalı Etkinlik
11) Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - III • Uygulamalı Etkinlik
12) Programlamayı Öğretimi İçin Bir Etkinlik Tasarlamak - IV • Uygulamalı Etkinlik
13) Tasarlanmış Faaliyetin potansiyel kitle ile uygulanması
14) Uygulamaların Değerlendirilmesi Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Altun, E. (2009). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.