BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET1105 Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon   Yansımalar ve Beklentiler Araştırma: Öğretim Teknolojilerinin temel prensipleri
2) Öğretim Teknolojisine Giriş Eğitim ve öğretim teknolojisinin tarihi. Web 2.0 Sunum Araçları - Prezi - SlideShare - Emaze - Powtoon Reading #1 - Öğretim Teknolojisinin Temelleri, Çağıltay, Göktaş (Pegem Akademi) Part 1
3) Değerlendirmeyi açıklamak ve öğrencilerin çalışmaları hakkında geri bildirimde bulunmak. Neden, nasıl, ne kadar, ne zaman, nerede, kimin için öğretim teknolojisini kullanacak. Türkiye'deki mevcut durumu tartışma.
4) Sunum 2 Akademik arama motoru - Google Academics - Microsoft Academy - Science Direct - Academia Google Search Specialties Reading #2 - Öğrenme/Öğretmen Teorileri ve Öğretim Teknolojileri Part 2
5) Sunum 3 Öğrenme ve Öğretme Kuramları
6) Sunum 4 Öğrenme ve Öğretme Kuramları II Eğitim Web Araçları - Eğitim için Google Suite; Google Drive Google Dokümanlar Reading #3 - Araştırma Yöntemleri ve Öğretim Teknolojileri Part 3 Practice * - Create a Google Drive folder with your name. - Create Google Suite for Education files and put those files in your folder. Share it with all of us.
7) Eğitim Web Araçları Google Classroom Google Forms Google Slides Google Sheets Mini Test-1
8) Sunum 5 Öğretim Tasarımı Reading #4 - Öğrenme/Öğretim Ortamlarına Teknoloji Entegrasyonu Part 4
9) Arttırılmış gerçeklik Eğitim İçin Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları - Sky View - SkyWalk - Quiver - HP Reveal - Augment
10) Uzaktan Eğitim Uzaktan Eğitimin avantajları LMS sistemi Reading #5 - Açık ve Uzaktan Öğrenme Part 5
11) Sunum 6 Oyunlar ve Simülasyonlar - Oyun elemanları ve mekaniği - Oyun Tasarımı - Eğitici oyunlar - Eğitimde Oyunlaştırma
12) Sunum 7 BT'de Araştırma Eğilimleri Reading #6 - Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler ve Yaklaşımlar Part 6
13) Projelerin hazırlanması ve son hallerine getirilmesi
13) Sunum 2 Ödev 1 Mini test 2
14) Öğrencilerin proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 50
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Proje 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.