Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM ŞERMET |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı
|
Okuma
|
2) |
Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik
|
Okuma
|
3) |
Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması
|
Okuma
|
4) |
Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi
|
Okuma
|
5) |
Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri
|
Okuma
|
6) |
Evren ve Örneklem
|
Okuma
|
7) |
İşletimselleştirme
|
Okuma
|
8) |
Veri Toplama Teknikleri
|
Okuma
|
9) |
IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler
|
Okuma
|
10) |
Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA)
|
Okuma
|
11) |
Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi
|
Okuma
|
12) |
Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon)
|
Okuma
|
13) |
Veri Analizi IV
|
Okuma
|
14) |
Genel Tekrar
|
Okuma
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
Diğer Kaynaklar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
4 |
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
4 |
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
4 |
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
5 |
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
4 |
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
4 |
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
5 |
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
4 |
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
5 |
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
5 |
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
5 |