Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı
|
Okuma
|
2) |
Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik
|
Okuma
|
3) |
Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması
|
Okuma
|
4) |
Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi
|
Okuma
|
5) |
Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri
|
Okuma
|
6) |
Evren ve Örneklem
|
Okuma
|
7) |
İşletimselleştirme
|
Okuma
|
8) |
Veri Toplama Teknikleri
|
Okuma
|
9) |
IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler
|
Okuma
|
10) |
Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA)
|
Okuma
|
11) |
Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi
|
Okuma
|
12) |
Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon)
|
Okuma
|
13) |
Veri Analizi IV
|
Okuma
|
14) |
Genel Tekrar
|
Okuma
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
Diğer Kaynaklar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. |
2 |
2) |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. |
3 |
3) |
İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. |
3 |
4) |
Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. |
4 |
5) |
Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. |
5 |
6) |
Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. |
3 |
7) |
İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. |
3 |
8) |
Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. |
4 |
9) |
Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. |
4 |
10) |
Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. |
3 |