PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik Güz 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini öğrenir.
"Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenir.
"
Bilimsel metinleri okur, anlar ve veri analizi yapabilir.
Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir
Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olur ve etik dışı davranışları önleyebilir.

Dersin İçeriği

Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Tanıtımı Okuma
2) Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik Okuma
3) Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması Okuma
4) Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Okuma
5) Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri Okuma
6) Evren ve Örneklem Okuma
7) İşletimselleştirme Okuma
8) Veri Toplama Teknikleri Okuma
9) IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler Okuma
10) Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA) Okuma
11) Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi Okuma
12) Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon) Okuma
13) Veri Analizi IV Okuma
14) Genel Tekrar Okuma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
Diğer Kaynaklar: Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 2
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 3
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 3
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 4
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 5
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 3
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 3
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 4
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 4
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 3